- Mikä olisi hyvä webcam-päivitysohjelma, Cumulushan ei itse webcamin kuvaa päivitä nettiin?
Kuten angle jo ehti mainitakin,
Yawcam on yksi vaihtoehto.
Resurssisyöpöksi sen tekee se, että se tukeutuu kokonaan
Javaan ja DirectX 9:ään toimiakseen, mutta on ehkäpä muutoin yksi älykkäimmistä webcam-ohjelmista.
Tällä hetkellä Yawcam:n versio on 0.3.6.
Toinen ohjelma, jota yleisesti käytetään on
WheresJames Webcam Publisher, josta tarjolla on versiot 1.15 ja jo iäisyyden Betana pyörinyt 2.0.0015.
1.15:ssa on vähemmän erilaisia webcamin kuvaan vaikuttavia säätöjä, kuten tekstikentän lisäyksiä ja sen sellaisia. En pysty sanomaan kumpi on parempi versio, sillä sen voi vain testaamalla päätellä itse.
Kumpainenkin osaa ottaa webcamista kuvan ja lähettää sen palveluntarjoajan kotisivutilaan. Cumulus osaa myös lähettää kuvan kotisivutilaan, muttei itse osaa webcam:sta kuvaa ottaa.
- Kuinka vaikeaa/helppoa on muokata Cumuluksen tekemän nettisivun ulkoasua, muuttaa esim. mittareiden järjestystä tai upottaa webcamin kuva Cumuluksen luomalle nettisivulle jne?
Ulkoasun muuttaminen ei sinällään ole kovin hankalaa, mutta pohjatietämystä HTML-kielestä tulee olla, jotta pystyy päättelemään, mikä kohta koodissa ohjaa mitäkin kohtaa sivulla. Cumuluksessa on mittava määrä ns. Web-tageja, joiden avulla ohjelma täyttää kyseisen tagin kohdan, kyseisen tagin tiedolla. Tämä on erittäin hyödyllinen siinä tilanteessa, jos oman sivun koodaaminen onnistuu, eikä halua käyttää Cumuluksen omaa sivustotarjontaa.
Mittarisivustoa ei taida pystyä muuttamaan lainkaan tai siitä osia irrottamaan (en ainakaan ole sellaisesta ollut tietoinen), sillä kyseinen sivu koostuu nipusta erilaisia elementtejä, jotka ovat sidottu kyseiseen sivuun.
- Onko Cumulusta suomennettu?
Ymmärtääkseni ei ole.
Kaikki Cumuluksen sivustot, jossa olet törmännyt suomenkieliseen tekstiin esimerkiksi päivämäärien osalta, tulevat Cumulusta pyörittävän koneen maa-asetuksista.