Heavy weather ohjelma kaatuilee

Aloittaja Espoo, tiistai, 26.07.2011, 13:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Espoo

Heavy weather ohjelma kaatuilee, miksiköhän?

Espoo

Lainaus käyttäjältä: Argonex - tiistai, 26.07.2011, 13:31
Aika vaikea sanoa tuohon mitään, kun ei tiedä sattuuko sitä ihan järjestelmällisesti vai satunnaisesti.
Itellä ja kaatuili niin laitoin  ftp/internet setup/ Remote control/Reboot kohtaan  6h välein restartin ja ruksasin kohdan että käynnistää ainoastaan tuon wd:n uudelleen. Sen jälkeen ei ole ongelmia ollut.

http://www.weather-display.com/faqs.php tarkoititko tätä ohjelmaa?

Argonex

oho oompas taas hyvin kartalla.. seon näköjää ettei pitäs näitä tietokoneita käyttää kun yö-aikaan, päivällä mänee kaikki ohite. Juu no sitten sano mitään, mulla ei toi hw oo kaatunut kai kertaakaan.
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Espoo - tiistai, 26.07.2011, 13:21
Heavy weather ohjelma kaatuilee, miksiköhän?

Tuohon on hankala vastata ilman tarkentavia tietoja.
Onko sinulla tarkentavaa selitystä miten kaatuminen tapahtuu, saatko jonkinlaisen virheilmoituksen, kaatuuko ohjelma satunnaisesti, vai onko kaatumisella jokin tietty ajankohta joka kerta, tekeekö kone mitään erityistä silloin, kun HeavyWeather kaatuu?
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

Espoo

Lainaus käyttäjältä: J.Laiho - tiistai, 26.07.2011, 17:41
Lainaus käyttäjältä: Espoo - tiistai, 26.07.2011, 13:21
Heavy weather ohjelma kaatuilee, miksiköhän?

Tuohon on hankala vastata ilman tarkentavia tietoja.
Onko sinulla tarkentavaa selitystä miten kaatuminen tapahtuu, saatko jonkinlaisen virheilmoituksen, kaatuuko ohjelma satunnaisesti, vai onko kaatumisella jokin tietty ajankohta joka kerta, tekeekö kone mitään erityistä silloin, kun HeavyWeather kaatuu?


Uudelleen asennukset on nyt auttanu asiaan, ehkä se liittyy usb-porttiin tai tuohon adapteriin tiedä sitten.
Ei se nyt ole kaatunut ainakaan 3pv vaikka olen käyttänyt tk lepotilaa ja horrostilaa.
Masto vaan pitäisi nakertaa vielä, tulisi rv-talon seinään, lukee tuossa sivuilla vähän tarkemmin mutta
ehkä aiheelle voisi avata oman keskustelun tuonne kun tämäkin projekti on taas hieman yksilö mallinen.

djmake

#5
Edittiä... Olin kirjoittavinani taannoin WD-ketjuun HW-ketjun sijaan, joten väärästä ohjelmasta tuli kirjoitettua.

Mutta tosiaan tuo HW on sekin aikanaan käytössä ollut. Omat puutteensa siinä tietysti on ja ominaisuuksia kovin vähän. Aika pienellä panostuksella siitä olisi toki tehnyt käytettävämmän ja monipuolisemman.
Mielestäni pyöritin alkuun W2K-koneella ja sen jälkeen XP:n päällä. Kaatumatautiseksi en oikein voi kyseistä softaa sanoa. Paremmin se pystyssä itsellä tuntui pysyvän WD:hen verrattuna.

systeemi

Joo tässä uudemmassa koneessa ei tuo heavy weather pysy pystyssä juuri ollenkaan. Koneessahan ei ole emolevyssa vakiona rs-232. Laitoin lisäkortin ja ja kyllä tuolla heavy weatherilla siihen yhteyden saa. Pysyy pystössä minuutista->vuorokauteen. Vikailmoitukset mitkä siitä tulee ovat:

Device manager vikailmoitus com portista:

Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)

Ja heyvy weatherin ilmoitus (ulkomuistista kirjoittelen):

heyvy weather.exe
file;.\i2cdriver.cpp
line 102

expression is opened()

Kaatumatautiin olen yrittänyt etsiä ratkaisua mutten ole vielä onnistunut. Ohjelman saa muuten startattua uudelleen siten että. Laitehallinnasta ensin disabloi tuon portin ja enabloi sitten perään. Tämän jälkeen se kuittaantuu. Aivanko tuossa yhteydessä olisi joku muisti juttu joka menee tukkoon mutta kun ei se siihenkään oikein passaa koska tuo jumittuminen sattuu ihan satunnaisesti. Lisäksi olen tehtävän hallinankautta seuraillut muistin tilaa ja siellä pitäisi varaa olla. Huomenna pitää jatkaa etsintää paitsiettä jos jollakin teistä olisi tietoa.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

HW:nhan kannattaa heti heittää romukoppaan jos vaan löytyy sopiva muu softa hoitamaan samoja asioita kuten WD, Cumulus, WUHU....(Edellämainuitsta 2 on ilmaisia, 1 maksullinen Windowsille mutta löytyy myös Linux-versio joka luonnollisesti ilmainen)
Itsellä ei koskaan ole mokomaa HW:tä ollut mutta näin olen "oppinut" kun olen seuraillut että olisi sääohjelmien varsinainen musta lammas...

Snowi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 27.08.2011, 01:29
Itsellä ei koskaan ole mokomaa HW:tä ollut mutta näin olen "oppinut" kun olen seuraillut että olisi sääohjelmien varsinainen musta lammas...

Tähän voin kyllä itse yhtyä. Silloin vuonna 2008 kun hankin LC:n aseman ja sen mukana tuli tuo HW, niin tuli sitä käytettyä noin vuoden ajan, koska en ollut silloin selaillut nettiä enkä siten tiennyt muista ohjelmista. Ihmettelin useasti HW:n puutteita ja harmittelin kun asioita ei oltu tehty toisin. Siinä oli useita puutteita, jotka häiritsivät minua jo lähes heti alkuun ja käyttökin oli vähän hankalaa. Silloin en voinut unelmoidakaan näin kustomoidusta ohjelmasta kuin esim. WD.

systeemi

Lainaus käyttäjältä: systeemi - perjantai, 26.08.2011, 22:47
Joo tässä uudemmassa koneessa ei tuo heavy weather pysy pystyssä juuri ollenkaan. Koneessahan ei ole emolevyssa vakiona rs-232. Laitoin lisäkortin ja ja kyllä tuolla heavy weatherilla siihen yhteyden saa. Pysyy pystössä minuutista->vuorokauteen. Vikailmoitukset mitkä siitä tulee ovat:

Device manager vikailmoitus com portista:

Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)

Ja heyvy weatherin ilmoitus (ulkomuistista kirjoittelen):

heyvy weather.exe
file;.\i2cdriver.cpp
line 102

expression is opened()

Kaatumatautiin olen yrittänyt etsiä ratkaisua mutten ole vielä onnistunut. Ohjelman saa muuten startattua uudelleen siten että. Laitehallinnasta ensin disabloi tuon portin ja enabloi sitten perään. Tämän jälkeen se kuittaantuu. Aivanko tuossa yhteydessä olisi joku muisti juttu joka menee tukkoon mutta kun ei se siihenkään oikein passaa koska tuo jumittuminen sattuu ihan satunnaisesti. Lisäksi olen tehtävän hallinankautta seuraillut muistin tilaa ja siellä pitäisi varaa olla. Huomenna pitää jatkaa etsintää paitsiettä jos jollakin teistä olisi tietoa.

Joo kyllästyi värkkäämään tuon Heavyn kanssa. Nyt on wuhu koneella ja laitettu jo tekemään sitä tiedostoa jonka voi siirtää kotisivulle. Seuraavaksi olisi sitten sen kotisivun teko.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi