Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Sääkoneen vaihto

Aloittaja iccb, lauantai, 23.07.2011, 10:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

iccb

Säädatan käsittelyyn tulee nyt kokonaan oma kone. Kone on kasassa ja toiminnassa, ohjelmien säädöt pitää vielä laittaa kohdalleen jonka jälkeen alkaa dataa puskea taas nettiin.  :)
Aiemmin datan keruu toimi imac koneessa virtuaalisesti pyörivässä windowssissa, nyt siis tulee ihan oma kone tätä varten.
Huomisiltaan mennessä pitäisi datan taas rullailla. :)

iccb

No niin. Kone vaihdettu ja data rullailee taas normaalisti.  :)

Argonex

minkäslaisen myllyn kasailit? :)
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

iccb

Emolevyksi tuli Intel D525MW, http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-d525mw.html?wapkw=intel%20desktop%20board%20d525mw ihan mukavan tuntuinen peli. :)
Muistia 4 gigaa ja kovoksi vanha 500 gigan levy.
Sopivaa koteloa metsästin jonkun aikaa. Suunnitelmissa oli kotelo johon menisi 3,5" ja 2,5" kokoisia kovalevyjä. Samoiten kotelon piti olla pieni ja mieluusti vielä sisältää virtalähteenkin. Ja ennen kaikkea pitäisi saada halvalla.  :D Noh, aikani metsästettyä löysin Jimms PC storesta seuraavan kotelon: http://www.jimms.fi/tuote/CASE-1360MI. Tämä vastasi juuri sitä mitä etinkin! Parhaana puolena pidin ulkoista virtalähdettä.
Koneelle asensin 64bit windowssin ja siihen Heavy Weather ja Weather Display.
Kotisivut on vasta suunnitteilla.
Hintaa osille tuli n. 200€.

Snowi

Täysin sattumaa, mutta itse olen viime päivinä katsellut aivan samantapaista konetta omalle sääkoneelleni. Pitää vaan yrittää katsoa vielä tuote pienempi kotelo, johon saisin kuitenkin mahdutettua Boltekin PCI-kortin. Emolevy tulee erittäin todennäköisesti olemaan täysin sama kuin minkä itsekin valitsit  :)

Argonex

Mulla on chieftec BT-02B koppana, siihen pitäs tuo pci kortti luikahtaa, paikalleen ja mahtuu vielä normikokonen cd-asemakin.  Senverran pitäs näköjään tota koppaa vielä purkaa ja säätää et laittais tuon etupuhaltimen imeväksi ja jos oikein hurjaksi käy niin picoPSU pitäs vaihtaa poweriksi :)
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

iccb

Lainaus käyttäjältä: Snowi - sunnuntai, 31.07.2011, 02:03
Täysin sattumaa, mutta itse olen viime päivinä katsellut aivan samantapaista konetta omalle sääkoneelleni. Pitää vaan yrittää katsoa vielä tuote pienempi kotelo, johon saisin kuitenkin mahdutettua Boltekin PCI-kortin. Emolevy tulee erittäin todennäköisesti olemaan täysin sama kuin minkä itsekin valitsit  :)

Hauska yhteensattuma! :)
Toinen kotelo oli, mitä kattelin tämä: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/35555/crrqv/Codegen-MX-31-Mini-ITX-kotelo-420W-virtalahteella.
Siihen taitaa mennä täyskorkee pci-kortti?..

iccb

Lainaus käyttäjältä: Argonex - sunnuntai, 31.07.2011, 11:11
Mulla on chieftec BT-02B koppana, siihen pitäs tuo pci kortti luikahtaa, paikalleen ja mahtuu vielä normikokonen cd-asemakin.  Senverran pitäs näköjään tota koppaa vielä purkaa ja säätää et laittais tuon etupuhaltimen imeväksi ja jos oikein hurjaksi käy niin picoPSU pitäs vaihtaa poweriksi :)

PicoPSU:ta suosittelen lämpimästi!
Joskus sellaisen omistin ja olin kyllä tyytyväinen toimintaan.
Omani hankin täältä: http://short-circuit.com/categories/dcdc.html. Ulkomailta siksi että, suomesta ei noita kunnolla saanut ja oli ihan törkeän hintaisia silloin. Tuolta pelasi asiat hyvin kun tilasin. :)

weatherc

#8
Kannattaa muistaa myös se että nuissa Atom-CPU:issa ei pahemmin potkua ole. Niitä voi tutkailla vaikka tuolla:
http://www.cpubenchmark.net

Esimekkinä tuo yllä mainittu D525MW mobon Intel® Atom™ processor D525: 714 pojoa
Oma Dual Core Intel E5300: 1732 pojoa
Wanha HP Pavillion-läppärini Celeron M 1.4Ghz: 362 pojoa

Tuo näkyy varsinkin siinä vaiheessa kun jotain wxsim-ennustetta yrittää vääntää ulos siitä, mulla oli Atom-mobo kokeilussa Halikossa ja ennusteen teko kesti muistaakseni lähemmäs 10min jona aikana CPU huusi kuolemaa.
Toinen mihin epäilen sitä pikkasen on tutkan pitoon, ei näin normaalisti mutta sitten kun tulee enemmän aktiviteettiä ja sitä prosessointi-tehoa/nopeutta tarvittais...

Argonex

No juu se on totta kyl et atomit on aika mopoja tehojen suhteen, mutta eivätpähän ne sitten pahemmin tuota virtaakaan syö. Mulla menee tuo 180w powerilla oleva kokoonpano tuommosella ~30W teholla kun on täysi rasitus päällä, joten se pikkuisen antaa sitä hitautta anteeksi.
Lueskelin tuossa jokin aika taaksepäin että AMD:ltä olisi tulossa myös jotain virtapihejä malleja mitkä hakkaisivat nuo atom koneet laudalta alas 5-0, jokohan ne on tulleet markkinoille. Mikäli ovat niin niitä kannattaisi myöskin tutkailla läpi ennen lopullisen ostopäätköksen tekoa :)
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää