Sullahan on aika tekninen systeemi tuolle yhteyden siirtymiselle. Mä tässä olen siirtymässä nyt kokonaan 3g verkon käyttäjäksi, niin tilasin Dovadon 4gr reitittimen tuon mokkulan kaveriksi, siinä näyttäisi olevan myös tuommoinen mahdollisuus yhteyden vaihtamiseen jos lankaa pitkin tuleva linja napsahtaa poikki niin se aktivoi tuon mokkulan ite päälle. Allekirjoittaneelle tuo on nyt kyllä turha. Eilen asentelin tuollaisen 3g/lte valmiin suunta-antennin tuonne katolle, heitin sen vaan arviosta sojottamaan kohti etelää, ja näköjään 93% signaaliin pääsi sillä säädöllä, pitää joskus kun jaksaa niin kohdistaa sitä vähän tarkemmin

Voin sanoa, että aika lähelle yritystason laitteita nämä minun systeemini ovat, juuri senkin vuoksi, että haluan sivuston olevan saatavilla mahdollisimman hyvin.
Tuo yhteyden siirto on tuohon palomuuriin sisäänrakennettuna ja täysin automatisoitu, mutta se vaatii varayhteydeltäkin ADSL-modeemeista tuttua Bridged Mode-tyyppistä toimintamallia, jossa kiinni oleva laite siltaa internet-yhteyden, antaen palomuurille IP-osoitteen palveluntarjoajan DHCP-palvelimelta. Koska varayhteytenä on mokkula, tällaista siltaustoimintoa tarjoavat laitteet ovat aika harvassa ja tiedän toistaiseksi vain yhden laitteen, joka tuollaiseen taipuu. Se on tämä:
Siptune uRouter-mikroreititin.
TP-Linkiltä on myös olemassa vastaavan kaltaiset laitteet, kuten
TL-MR3220 sekä
TL-MR3420.
Tämä kaksikko mahdollistaa automaattisen vaihdon ADSL-/kaapelimodeemi- ja 3G-mokkulayhteyden välillä, mutta minun tapauksessani tuo tietäisi palomuurini poistamista käytöstä, sillä kumpikaan noista ei tajua siltauksen päälle hölkäsen pöläystä. Noiden kahden laitteen ero toisiinsa on se, että 3220 on WLAN:ltaan 802.11g (54Mbit/s)- ja 3420 on WLAN:ltaan 802.11n (300Mbit/s)-laite. Sisäiseltä toiminnaltaan ne ovat kuitenkin samanlaiset.
weatherc omistaa TL-MR3420:n, joten hän osaa kertoa sen hyvät ja huonot puolet tarpeen vaatiessa.