Minulla on ollut tuo "Klasun" asema n. 3v. ja toiminut on, paitsi..... Tuo tuulimittari osa on tehnyt jonkinverran kiusaa jäätymisen suhteen, mutta olen antanut välillä pienen silikoni käsittelyn. Muutama suihkaus spraysilikonia pitää sulaneen veden jättämät tipat pois. Ongelma oli siinä kuin kaunis tyyni päivä ja aurinko paistoi ja sulatti lumen joka oli kertynyt mittalaitteen päälle jossakin vaiheessa ko. vesi jäätyi ja "liimasi" mittalaitteen runkoon kiinni. Tuulisella säällä ei ongelmaa ollut.
Tervehdys, Rambe ja tervetuloa mukaan foorumille!

Tuo mainitsemasi tuulimittarin tuulennopeusanturikuppien jäätyminen on perin tavanomainen häiriötyyppi, joka vaikuttaa olevan riippumaton merkistä tai mallista.
Itse omistin aikoinaan La Crosse WS-3600 -sääaseman, jonka turbiinimallinen tuulimittari jäätyi tuon tuostakin, kun vähänkään kosteamman ilmanalan jälkeen lämpötila laskee pakkaselle. Huomasin myös tuon silikonin toimivaksi ratkaisuksi ja taisimpa joskus äityä käyttämään lukkosulaakin silloin, kun turbiinin lavat olivat oikein kunnolla hirttäneet kiinni.
Itse en ole rakennellut lämmittimiä enkä muita hienouksia. Olen vain kerännyt dataa.
Se onkin varsin pätevä tapa harrastaakin. Yleensä lisärakentelu lähtee jostain tarpeesta parantaa sääaseman mittausten luotettavuutta tai jos ei ole sääaseman tarjoamaan mittausarsenaaliin tyytyväinen.
Minullakin se alkoi tapaasi mukaillen vain datan keruusta omaan käyttöön, mutta sen jälkeen harrastus alkoi leventymään enemmän ja lopulta mittaukset alkoivat kulkemaan myös nettiin päin. Mittauskaluston kiinnityspaikka on muuttunut kolmimetrisestä, valkoiseksi maalatusta pyörökepistä nykyiseen tulevaan alumiini- ja lasikuitumastokompleksiin kaikenmaailman haruksineen. Pitäähän niitä antureita olla.