Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

WUHU ja Wine

Aloittaja meteorologi, perjantai, 22.07.2011, 22:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

meteorologi

Olen tässä jonkinaikaa pyöritellyt pientä Linuxia USB-tikulta ja luettuani WUHU-palstalta useiden onnistuneen ajamaan sitä myös linukalla, päätin tarttua härkää sarvista.

Minulle siitä kehkeytyikin iso urakka, sillä en ollut koskaan aiemmin kokelliut minkäänlaista Linuxia. Aluksi sain tuta Linuxin haluttomuuden keskustella globaalin wwwebin kanssa. Pienellä väkivallalla Linux sitten suostui iskeytymään kiinni nettiin.
Sitten hiukan latailuja, ja ram:ista kaikki tallentumaan tikulle.

Itse Winen asennus sujui melko helposti netistä löytämäni itseasentuvan paketin ansioista. Jos joku luuli, että windowsissa on ohjelmien asennus helppoa, kun tarvitsee vain klikkailla "Seuraava", mutta tämäpä olikin tasan yhden klikin homma.

WUHU suorastaan lensi Winen sisuksiin, asentaessa ei tullut mitään vastuksia tielle. Kokeilin vielä, että ohjelmat pelittävät oikein. WUHU aukeni yhtä nopeasti kuin windowsissa, ja kaikki valikot toimivat hyvin. Säädataa ei kuitenkaan vielä tullut WUHUlle päin, ja niinpä
viimeisenä ongelmanratkaisujonoon astui usb-com -adapteri. Aavistin jo etukäteen, että mötikkä aiheuttaisi jonkinmoista mielipahaa. Niinhän sinä sitten kävikin, mutta lopputtoman googlettamisen, konsolissa ravailun ja kokeilun jälkeen WUHU suostui avaamaan com-portin.

Nyt kaikki toimii ihan kuin elokuvissa, siis windowsissa.  ;D

teutari

Tuopa onkin mielenkiintoinen pakkaus ja varmaankin kokeilemisen arvoinen juttu. ;)
Joskus tuli kaikenlaisia linuksia kokeiltua mutta kun en päässyt niiden kanssa oikein sinuksi niin ne lensi kuin pieru saharaan tuolta kovalevyltä. :-[