Nyt saa kyllä iso osa Suomesta nauttia ukkosista, sen verran laajalle on tämän päivän ukkoset levittäytyneet ja jatkavat tuosta illan mittaan hidasta etenemistään kohti pohjoista. Mutta valitettavasti jälleen kerran taitaa jäädä aivan eteläisin Suomi ilman ukkosia. Auringonpalvojat ja helteestä nauttijat kiittävät, mutta ukkosista kiinnostuneille jää taas tyhjä luu käteen.
Näin pääsi ainakin täällä Lohjalla ilmeisesti käymään: tuli ukkosten osalta tyhjä arpa tällä(kin) kertaa.
Aurinko on lakannut paistamasta ja lounaan, sekä etelän suunnilta nousee pilviä, jotka ovat kovasti sen näköisiä, että saattaisivat jopa innostua tiputtamaan muutaman pisaran vettä, mutta ukkosen todennäköisyys se vain pienenee joka minuutti.
Tämä vuoden surkeudesta täällä pääkaupunkiseudun paikkeilla kertoo se, että itse en ole edes kuullut ukkosen jyrinää koko kesänä. Kuulemma yhtenä päivänä oli vähän kuulunut jotain pientä jyrinää, mutta itse en silloin ollut ulkotiloissa. Vähän huono sijainti tämä Klaukkalakin ukkosten suhteen, nimittäin tarvii melkein kunnon rintamaukkosen Viron puolelta, ennen kuin saadaan kunnon myräkkä tännekin. Viime vuonna sellainen tuli, mutta satuin totta kai olemaan silloin Vuokatissa

. No toisaalta Vuokatissa sain nauttia kahdesta uskomattomasta myräkästä.
Lieneekö syyt samat, kuin Snowillakin, mutta tässä vaiheessa Lohjan suunnalla (ainakin tämä kohta Lohjasta) ei ole juurikaan ukkosista nauttinut, kun niitä kunnollisia ukkosia on ollut tähän asti vain se kaksi kappaletta ja molemmat vain kuuroluonteisia. Se on varmaa, että kyllä tässä vielä ukkosia niskaan saadaan, kun Heinäkuuta mennään eteenpäin kohti Elokuuta. 08.08.2010 lienee monella yhä tuoreessa muistissa? Minulla ainakin.