Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

WD ja weather description setup

Aloittaja Argonex, sunnuntai, 19.06.2011, 23:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Argonex

Moro!

Olisikos kenelläkään hyvää ohjetta mitä kohtia noiden sääkuvakeasetuksien toimimiseksi pitäisi ruksia? Olen kokeillut useampaa eri vaihtoehtoa mutta aina tuntuu menevän pieleen. Mulla ei ole tuota aurinkosensoria niin nuo asetukset saisivat tulla suoraan metar tiedoista. Vai onko noita edes mahdollista saada toimimaan oikein ilman sitä aurinkosensoria?

Tällä hetkellä utin metar näyttää: overcast - rain
current weather kohdassa lukee: Night time/Dry/overcast -
tuo jälimmäinen kohta saa  saratogan templaten sekoamaan täysin, ja nyt siellä lukee: Yö aika, Poutaa, Overcast -
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

Argonex

Ja taas menee asetukset kovin mynkään.

clientraw: 049   Weather Desc   L   Overcast and gloomy/Dry

ja tuon wd:n tiedoissa tommosta overcastia ei näy missään, mitää ideaa mistä johtuu ettei tuo clientraw tiedosto tykkää päivittyä oikein?
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

Argonex

Nostellaampas tätä taas esille

Elikkästä miten wd:ssä saa metar:sta tulevan curr weather tilan (esim mostly cloudy- cumulonimbus clouds) näkymään suoraan clientraw.txt tiedostossa? Mulla jostain syystä tuo ohjelma tuntuu kuin se yrittäisi vetää tuota tämänhetkistä säätilaa solar sensorin pohjalta, vaikkakin se on pois päältä. Sääsivu väittää sääksi aina poutaa, ellei sitten sademittari anna lukemia.

Eli ilmeisesti joku ruksi mulla on pahasti pielessä mutta kun en ymmärrä että mikä.
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

weatherc

Katsotaanpas...

- Control Panel -> FTP/Metar -> Metar Download: asema valittuna sekä ruksi "Use this Metar for sky/cloud conditions
- Control Panel -> Summary Images & Icons:
Icon/Weather description-tabi:
EI ruksia: Set weather icons from solar data
METAR-tabi:
ruksittuna Use downloaded METAR to update...

Tarkista vielä:
Control Panel -> Solar Sensor -> Thresholds/Icon-tabi ettei ole ruksia:
Set the weathericons from solar data

Ei takeita mutta noista itse lähtisin...

Argonex

Heh mulla on aina näitä mystisiä ongelmia, eli joo noi ruksit on niinkon sanoitkin mutta ei auta ei.
Tuola sivulla päivällä huomasin semmosen jännän ominaisuuden, eli mikäli hakkaa tarpeeksi kovalla tahdilla f5 nappia niin siinä tekstin kohdalla saattaa välillä vilahtaa tuo metar:sta tuleva teksti, mutta se päivittyy samantien vääräksi.
Samoin tuo cloudbase.php scripti osaa ottaa kokoajan tuolta metarista tulevan datan huomioon.
Noh tein sitten äsken rankan kokeilun, poistin koko clientraw.txt tiedoston tuolta serveriltä, ja kappas teksti muuttui samantien kohdalleen, tosin mikään muu siinä sivulla ei enää toiminutkaan :D

Yritin sitten kätevänä löytää sitä tiedostoa mistä tuo sivu nappaa oikean tekstin, silloin kun tuo clientraw.txt on poistettuna, poistin sivulta myös clientrawextra, clientrawhour ja cliendrawdaily.txt tiedostot, ja edelleen tuohon yhteenveto kohtaan päivittyy metar tiedon mukainen säätila, mistähän pirusta tuo tulee.

Vaikuttaa ihan selkeästi et tuo ohjelma haluaa että juoksen jostain ostamaan lisää antureita :D
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

weatherc

Ettei se metar-data tulisi testtags.php:stä?

Hmm...
Kokeile piruttain:
Contorl Panel -> Summary Icons -> Icon Weather description-tabi
Ruksit pois Include WD current condition (2 kpl)

weatherc

Toinen kokeilu:
Control Panrel -> FTP/Metar

ruksi: Use METAR to update WD's main weather condition report

Argonex

Laitetaampas noi ruutukaappaukset asetuksista niin pääsee helpommin hommaan perille, eli joo noita rukseja mä oon lätkyttänyt edestakasin jo pitkää enkä ole niistä mitään hyötyä huomannut :S
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

Argonex

048   Icon Type   Z   0 (Sunny)
049   Weather Desc   L   Dry/Dusk

nuo tiedothan tulee suoraan tuolta solar sensor:ista, vaikka se ei edes ole päällä, mitenhän ihmeellä tuo on mahdollista?

Auttaisikohan tuon wd:n uudestaan asentaminen, kun jotenkin nyt tuntuu että nuo asetuksien muutokset ei vaikuta ohjelman toimintaan. Mitäs kaikkea tuolta kansiosta on hyvä ottaa talteen että saa säädatat säilymään?
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

Argonex

Nonniin taas ollaan astetta viisaampia elikkästä nyt näyttäisi siltä että tämäkin ongelma on ratkaistu, muutaman wd uudelleen asennuksen jälkeen tulin siihen tulokseen että jälleen etsittiin vikaa liian kaukaa.
Syypää tuohon takkuiluun löytyi Real Time clientraw upload välilehdeltä, ja sieltähän puuttui sitten ruksi kohdasta "Use the current weather from a Metar"

Jotenkin tuo jo kerran kävi mielessä mutta luulin, että tuo ruksattuna wd muuttuisi sääasemattomaan tilaan ja käyttäisi kaikkia tietoja metar:sta.. :)
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää