Lyhyt käsi, yhteys poikki

Aloittaja Naruskan Ukka Matinpoika, sunnuntai, 22.05.2011, 21:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Naruskan Ukka Matinpoika

Entisessä elämässä Ukan käsi oli piirun pidempi, mutta nykyisellään ei ylety 750:n kilometrin päästä mihinkään. Oletan sääkoneen päättäneen päivittää jotain itseensä niin, että sitä pitäisi auttaa hieman avaamisessa, mutta kartanolle en saanut ketään käväisemään.

Jos ihmettä ei tapahdu, niin aikaisintaan maanantaina illalla ollaan taas itse selvittelemässä ongelmia. Kuva pyörii, joten sähköyhteyksissä ei vika ole, eikä ilmeisimmin nettiyhteyksissäkään.

Tarttis varmaan opiskella näitä etäkäyttöjä, josko sellaisellakaan monen sadan kilometrin päästä tällaisessa tilanteessa Naruskalle ylettyisi. Tiedän koneen olevan sellaisessa asemassa nyt, että se on käynyt kiinni ja omistajanappulaa pitää klikata, kun kotiin menee. Ainakin ennen on kone sitten lähtenyt automaattisesti avautumaan ja lähettelemään dataa maailmalle.

Täältä Petäjävedeltä tähän, ja aamulla huomenna kukonlaulun aikaan kotia kohti. Puunlehdettömään Lappiin.  ;)

www.naruska.com

finilves

Sinulla oli vieras, pihatien varressa koppelo käveli niin komeasti

Naruskan Ukka Matinpoika

Ukka kotiutui illalla. Konheet olivat juuri siinä tilassa, mistä edellä kirjoitin. Koppelot kun saadaan opetettua niin, että ne kävisivät näppäämässä koneen pyynnöstä päälle, niin jovain se olisi hienompi juttu.

Määrätyt päivitykset tuo Ukan IBM antaa asennella minun itse. Sitten tulee joitain sellaisia ilmeisen tärkeitä päivityksiä, jotka eivät kysy lupaa koneen uudelleen käynnistämiseksi, vaan räppäävät koneen kiinni ja uudelleen auki. Suoraa käynnistystä koneeseen ei Ukka edes osaa järjestää, eikä käynnistäminen omillaan aina edes onnistuisi, koska joskus kone sekoittelee noita portteja avausvaiheessa, jos PeetBrosin yksikkö on koneessa käynnistyksen aikana kiinni. Sekoilua ei tapahdu koskaan, jos piuha on käynnistyksen ajan irti.

Vivotekin kameraohjelma teki asennusvaiheessa avaukseen oman omituisen täppänsä, joka killottaa Ukan omistajatäpän vierellä silloin, kun kone sulkeutumisen jälkeen alkaa uudelleen avautua. Siihen se avautumisvaiheessa torppaa, jos ei ihmiskäsi hiirellä napsauta.

Tähän on tietenkin friikeillä maailman yksinkertaisin lääke, mutta Ukka ei sitä törppönä tiedä. Ohjeet kelpaavat, tietty. Mitenkäs ne vermeet tämmöisessä tilanteessa itse kenelläkin on viritettynä, vai onko jipot valtiosalaisuuksia?  :o ::)

Nyt ei vieropalkisiin vierailuja ole listalla, joten säätieto toivottavasti taas kulkee pätkimättä. Tai ainakin niin, ettei tule tällaisia vuorokauden tyhjiä taukoja.

Naruskalta tähän.

www.naruska.com

finilves

Minä sain ainakin windowsin päivitykset kuriin, kysyy luvan aina joka päivityksiin.
Upsiin jouduin päivittämään akut, viime viikolla kai jotain katkoksia ollut, kuivu akut ettei enään noussut ylös,
Laitoin 2kpl 105Ah lyijyakkua, toimimaan alkoi.
Onko sielä pohjoisella taivaalla mustia pilviä

weatherc

LainaaMitenkäs ne vermeet tämmöisessä tilanteessa itse kenelläkin on viritettynä, vai onko jipot valtiosalaisuuksia?

Tällä systeemi seuraava:

1. Wintoosan käynnistys-salasana- ja mahdolliset ohjelmien käynnityslupa-kyselyt pois päältä. Tapa vaihtelee pikkasen eri wintoosien välillä.
2. Kaikkien sääohjelmien automaatti-käynnistykset pois päältä
3. Ohjelma nimeltään StartWatch (ilmainen) käynnistää sääohjelmat yksitellen ajastuksella.
  - Ennen ensimmäistä wxohjelmaa se odottaa muutaman sekunnin että wintoosa on varmasti käynnissä
  - sitten sopivalla aikataululla yksi ohjelma kerrallaan käyntiin. Se kuin kauan se odottaa ohjelmien välissä voi säätää ohjelmakohtaisesti.

Koko proseduuriin mee parisen minuuttia. ;D

Wintoosan päivitykset hoituu siten että "lataa muttei asenna"-asetuksella joka ainakin W7:ssa jopa toimii.

angle

Itse olen laittanut XP:hen automaattisen sisäänkirjautumisen päälle muutamalla rekisterin muokkauksella. En nyt enää tarkemmin muista, mutta periaate oli kuitenkin niin että yhteen kohtaan auto login päälle ja toiseen laitettiin salasana.

Sen muistan että ohjeet löytyi googlella helposti hakemalla "windows oma versio auto login" ja homma oli helppo.