Heavy Weatherin päivämäärissä ongelmia

Aloittaja Milla, tiistai, 10.05.2011, 19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Milla

Mikä avuksi kun Heavy Weather ei toimi niin kuin pitäisi?
Napsautan "New Template" ja muuten kaikki on ok, mutta Statuksen kohdalla näyttää väärää päivämäärää ja vuotta.
Lukee vihreällä 17.04.2005 20:30 – 02.05.2005 08:30 (20881 Dp), kun pitäisi olla 28.04.2011 07:00 – 10.05.2011 19:30 (20881 Dp).
Jos vielä esimerkiksi laittaa tuolta File --> New Template ja klikkailee esille data kohdasta "Compare Day" tulee ihan oikean vuoden päivämääriä, mutta sitten taas status kohdalla näyttää punaisella värillä päivämääriä ja 0 Dp .

Kaiken lisäksi valikosta Edit --> Properties ei suostu aukeamaan.
Olen ladannut Heavy Weatherin pariin kertaan uudelleen koneelle, mutta sekään ei tunnu auttavan.

yka

Lainaus käyttäjältä: Milla - tiistai, 10.05.2011, 19:37
Mikä avuksi kun Heavy Weather ei toimi niin kuin pitäisi?
Napsautan "New Template" ja muuten kaikki on ok, mutta Statuksen kohdalla näyttää väärää päivämäärää ja vuotta.
Lukee vihreällä 17.04.2005 20:30 – 02.05.2005 08:30 (20881 Dp), kun pitäisi olla 28.04.2011 07:00 – 10.05.2011 19:30 (20881 Dp).
Jos vielä esimerkiksi laittaa tuolta File --> New Template ja klikkailee esille data kohdasta "Compare Day" tulee ihan oikean vuoden päivämääriä, mutta sitten taas status kohdalla näyttää punaisella värillä päivämääriä ja 0 Dp .

Kaiken lisäksi valikosta Edit --> Properties ei suostu aukeamaan.
Olen ladannut Heavy Weatherin pariin kertaan uudelleen koneelle, mutta sekään ei tunnu auttavan.


Hankala tuo ohjelma on. Kun ei ole enää käytössä, niin en oikein pysty yksityiskohdissa auttamaan. Muistan, että tuo Edit > Properties ei minullakaan toiminut odotetulla tavalla, ei kai oikeastaan millään tavalla. Ainoa, mitä osaan sanoa on, että hautaat Heavy Weatherin johonkin pöytälaatikon etäisimpään sopukkaan - kauas koneesta ja käytät muuta sääohjelmaa. Kun asemasi tyyppi ei ole tiedossa, en osaa sanoa varmuudella sopivaa ohjelmaa, mutta Weather Display toimii melkein kaikkien asemien kanssa ja Virtual Weather Station myös. Maksullisia ne kyllä ovat, mutta luotettavia. Jokunen maksutonkin ohjelma toimii kyllä muutaman aseman kanssa. Jos siirryt käyttämään muuta ohjelmaa, niin estä Heavy Weatherin toiminta koneellasi - joko poistat sen kokonaan tai esim. muutat sen nimeä. Itse muuttelen exe-päätteet axa-päätteiksi. Ei toimi enää, mutta löytyy helposti, jos tarvetta on.
yka

Argonex

#2
Heavy weather ohjelman ne template tiedot tulee demodata.dat tiedostosta joka on ohjelman mukana tuleva joku valmis tiedosto, sensijaan nykyiset säätiedot tallentuvat kokonaan toiseen kansioon nimellä history.dat. Tuossa lienee syy siihen miksei tuo template homma toimi alkuunkaan, itsellä sama ongelma.

Olen miettinyt että jos tuon sääasemalta muistiin kerättävän tiedon polun ja nimen vaihtaisi tuonne heavy weatherin kansioon ja nimeäisi sen tuolal demodata.dat nimellä niin mahtaisiko homma sitten toimia.

Edit:

Elikkä mulla ainakin tuossa heavy weatherin oikeassa alakulmassa oli kaksi tiedostonimeä, ensimmäinen on history.dat (minne tuo sääohjelma tallentaa tämänhetkistä tilannetta) ja sitten toinen tiedosto Demodata.dat, mistä ohjelma oletuksena piirtää noita grafiikkoja.

Noihin täytyy saada molempiin kohtiin lukemaan tuo history.dat nimi, ja se onnistuu seuraavalla tavalla:

Extras-->options--> recording history file:

Ota talteen hakemistorivi missä on nykyinen  history.dat tiedosto esim:
C:\Users\Mikko\Documents\HeavyWeather\History\history.dat
ja vaihda siihen paikalle vaikkapa tuo demodata.dat tiedosto
C:\Program Files\HeavyWeatherWV5\Demodata.dat

Tämän jälkeen hyväksy muutokset, ja suorita sama toimenpide uudelleen vaihtamalla takaisin alkuperäinen history.dat tiedoston osoite

Tämän jälkeen nuo templatet pitäisi toimia, ainankin mulla alkoi rokkaamaan.

edit2
Ja tarkemmalla tutkimuksella tulin siihen lopputulokseen että tuolla vippaskonstilla pystyy tekemään nykyhetkestä taaksepäin niitä käyriä, mutta ne käyrät ei päivity enää eteenpäin ellei tee samaa temppua uudestaan... p*ska mikä ohjelma..
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

JussiM

Alareunan history.dat on sisään, ja demodata.dat ulosmenevä tieto. Saat vaidettua ulostulevan oikeaan valitsemalla view - history files - klikkaamalla history.dat, jolloin se muuttaa ulostulevan fileen myöskin history.dat. Nyt saat new templatella ihan sitä dataa ulos mitä omalla sääasemallasi olet kerännyt.