FinWX Foorumi
keskiviikko, 23.05.2012, 14:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
06.05.2012
Toivotamme tervetulleeksi FinWX:n 69. jäsen-sääaseman, FinWX Turku-54:n.
Sääasema on Länsi-Suomen läänin 25. FinWX-asema.

Lue lisää uudesta jäsenasemasta täältä.

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 29.04.2011  (Luettu 422 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Snowi
Foorumin Yleismoderaattori
Poissa Poissa

« : torstai, 28.04.2011, 18:57 »

Nyt on ilmeisesti ensimmäistä kertaa tälle vuodelle pieni salamavyöhyke myös Suomen alueella  Hymyilee. Alue kattaa ison osan maasta, ulottuen aina Rovaniemen korkeudelle asti. Ukkosalue liittyy tuohon perjantaina saapuvaan pieneen sadealueeseen, pientä salamointia sadealueella saattaa siis olla.

Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että sadetta ei sittenkään saataisi ainakaan Etelä-Suomessa, vähän saattaa ehkä ripotella iltasella. Ennusteissa on sateiden määrä muutenkin tippunut selvästi, eikä enää edes viikonlopulle ole kovin kummosia sateita luvassa.
Toivottavasti edes muutama salama saadaan, vaikka itse olen aika skeptinen koko salamoinnin suhteen  Hymyilee

* estofex.jpg (78.07 kilotavua, 385x434 - tarkasteltu 47 kertaa.)
tallennettu

J.Laiho
Foorumin ylläpitäjä
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : torstai, 28.04.2011, 20:21 »

Siltäpä näyttää. Hymyilee
ESTOFEX töksäytti ennusteen koskemaan 29.04.2011, 09:00 - 30.04.2011, 09:00.

Vyöhyke koskee koko Suomea poislukien Itä-Suomen läänin äärimmäistä itäosaa, Länsi-Suomen läänin äärimmäistä lounaisosaa sekä läänin länsiosaa, Oulun läänin äärimmäistä länsiosaa sekä Lapin läänin pohjoisosaa.
Vyöhyke on 15% salamointivyöhyke. Varoituksia ei ole muutoin Suomeen asiasta annettu, eikä asiasta ole ESTOFEX:n sivulla erillistä mainintaa. GFS-ennusteet sanovat, että potentiaali ukkosille olisi suurin Itä-Suomen läänissä, mutta sekin olisi lähinnä hajanaista aktiviteettia ja keskittyy lähinnä alueisiin, johon aurinko pääsee vaikuttamaan.

Snowin tapaan olen itsekin jossain määrin skeptinen tuosta aktiviteetista muutoin. Hajanaisia iskuja voi toki esiintyä, mutta keväälle tyypilliseen tapaan etelärannikon alueiden asutuskeskuksia tämä luonnonilmiö karttanee melko suurella varmuudella. Konvektiivista vesisadetta uhitellaan kuitenkin tulevaksi Kannelmäen koordinaatteihin, määrältään useita millimetrejä, mutta vasta iltapäivän ja illan aikana.
tallennettu

Juha Laiho
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Twitter, FinWX:n havainnot
Ukkoslaskuri 2012; Lohja, Gruotila
0 ukkospäivää.

Sanni
Taso ei enää mitattavissa
Poissa Poissa

Kohtuus kaikessa - paitsi salamoinnissa!

« Vastaus #2 : perjantai, 29.04.2011, 11:49 »

Way to go, jätkät! Tätä ollaankin odoteltu Hymyilee Ei sit muuta kuin tutkat kyttäykseen ja siihen malliin. Pienikin mahis on aina mahis.
tallennettu

Olen Sanni ja olen kommunisti. Vihaan rikkaita, ylimielisiä, vakavia, pessimistisiä ja kuivia faktaihmisiä. Kiroilen, sanon mielipiteeni aina ja joka asiassa ja rakastan GTA-pelejä. Olen vahvasti feministi enkä noudata käskyjä, vaan pyyntöjä. Meikkaan jos huvittaa enkä koskaan käytä hameita tai herutteluvaatteita. Enkä pidä varsinkaan siitä että minua yritetään iskeä...
Argonex
Foorumiriippuvainen
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : perjantai, 29.04.2011, 19:44 »

Täälä Itä-suomessa on paistanu aurinko koko päivän.. ei merkkiäkään mistää ukkosista :O
tallennettu

Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää
Snowi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : perjantai, 29.04.2011, 20:03 »

Täälläkin on paistanut aurinko, mutta on ollut puolipilvistä tai enimmäkseen pilvistä koko päivän. Nyt tässä illemmalla näkyi aika tummiakin pilviä, josta ihan vähän ripotteli vettä, mutta niin vähän että ei siitä mitään merkintää sääasemalle jäänyt.
tallennettu

weatherc
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : perjantai, 29.04.2011, 21:01 »

Täälläkin sukkeleerannut tuollaisia ihan ukkospilven näköisiä hattaroita jotka voisi jotain kehittääkin jos vaan tuo kastepiste olisi 15 astetta korkeampi (on +1) Näyttää kieltä
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!