Kun olen seuraillut noita omia häiriösalamoita sekä kuinka iskut sijoittuvat kartalle niin jos tuo häiriölähde on jossakin lähellä tutka melkeimpä 100% varmasti merkkaa iskun aivan päinvastaiseen suuntaan mitä maalaisjärjellä luulisi.
Eli jos tuo mun logiikka pitää yhtään paikkaansa niin sinun häiriön aiheuttaja on antennin takana (eteläpuolella) jossakin oikealla koska häiriöiskut sijoittuvat tuonne lounaaseen, tsekkaappa minkälaisia härveleitä löytyy sektori alueelta 45-180°, antennin lähettyviltä tuonne n.50m saakka.
Itsekin olen yrittänyt noita häiriösalamoita jäljittää, mutta en heti tajunnut, että se heittää ne tutkassa täysin päinvastaiseen suuntaan. Nyt kun katson tilannetta tolta kantilta, niin syypää näyttäisi erittäin todennäköisesti olevan jälleen tuo katolla oleva huippari. Etäisyyttä tutkalta huippariin on ehkä hitusen vajaa 15 metriä tai sitten aika tarkalleen 15 metriä ja huippari sijaitsee juuri tuolla suunnalla mistä nuo häiriösalamat ovat tulleet, jos siis nyt käännetään kaikki 180 astetta ympäri

Käsittämätöntä että se ottaa näinkin pitkän matkan jälkeen noita häiriöitä tosta huipparista. Se kun oli yksi niistä pääsyistä miksi vaihdoin ukkostutkan sijaintia ja asensin sen puuhun. Onko tuo huippari sitten niin pirun tehokas, olisi näköjään pitänyt ottaa se heikkotehoisin malli, tuo kun oli se kaikkein tehokkain malli mitä löytyi.
Pitääpä nyt testata sellainen, että ottaa koko huipparin pois päältä ja katsoo väheneekö noiset ja häiriösalamat merkittävästi. Noiseja on tällä hetkellä ollut noin 60 päivässä. Se on aika paljon jos vertaa Vuokatin tutkaan, jolla niitä on vain 0-3 päivässä.