FinWX Foorumi
keskiviikko, 23.05.2012, 14:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
06.05.2012
Toivotamme tervetulleeksi FinWX:n 69. jäsen-sääaseman, FinWX Turku-54:n.
Sääasema on Länsi-Suomen läänin 25. FinWX-asema.

Lue lisää uudesta jäsenasemasta täältä.

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ukkostutka asennettu puuhun  (Luettu 1266 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
teutari
Taso ei enää mitattavissa
Poissa Poissa

« Vastaus #30 : keskiviikko, 11.05.2011, 19:55 »

Tänään on tullut yksi häiriösalama, mutta tuo on saattanut tulla ihan ympäristöstäkin. Nämä näyttäisivät tulevan aina luoteeseen

Kun olen seuraillut noita omia häiriösalamoita sekä kuinka iskut sijoittuvat kartalle niin jos tuo häiriölähde on jossakin lähellä tutka melkeimpä 100% varmasti merkkaa iskun aivan päinvastaiseen suuntaan mitä maalaisjärjellä luulisi.
Eli jos tuo mun logiikka pitää yhtään paikkaansa niin sinun häiriön aiheuttaja on antennin takana (eteläpuolella)  jossakin oikealla koska häiriöiskut sijoittuvat tuonne lounaaseen, tsekkaappa minkälaisia härveleitä löytyy sektori alueelta 45-180°, antennin lähettyviltä tuonne n.50m saakka.
tallennettu

Davis Vantage Pro2 Plus (cabled)
Pentium Dual-Core E5700 3.00GHz/4GHz/Win XP Pro.
Snowi
Foorumin Yleismoderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #31 : keskiviikko, 11.05.2011, 20:20 »

Kun olen seuraillut noita omia häiriösalamoita sekä kuinka iskut sijoittuvat kartalle niin jos tuo häiriölähde on jossakin lähellä tutka melkeimpä 100% varmasti merkkaa iskun aivan päinvastaiseen suuntaan mitä maalaisjärjellä luulisi.
Eli jos tuo mun logiikka pitää yhtään paikkaansa niin sinun häiriön aiheuttaja on antennin takana (eteläpuolella)  jossakin oikealla koska häiriöiskut sijoittuvat tuonne lounaaseen, tsekkaappa minkälaisia härveleitä löytyy sektori alueelta 45-180°, antennin lähettyviltä tuonne n.50m saakka.

Itsekin olen yrittänyt noita häiriösalamoita jäljittää, mutta en heti tajunnut, että se heittää ne tutkassa täysin päinvastaiseen suuntaan. Nyt kun katson tilannetta tolta kantilta, niin syypää näyttäisi erittäin todennäköisesti olevan jälleen tuo katolla oleva huippari. Etäisyyttä tutkalta huippariin on ehkä hitusen vajaa 15 metriä tai sitten aika tarkalleen 15 metriä ja huippari sijaitsee juuri tuolla suunnalla mistä nuo häiriösalamat ovat tulleet, jos siis nyt käännetään kaikki 180 astetta ympäri  Hymyilee

Käsittämätöntä että se ottaa näinkin pitkän matkan jälkeen noita häiriöitä tosta huipparista. Se kun oli yksi niistä pääsyistä miksi vaihdoin ukkostutkan sijaintia ja asensin sen puuhun. Onko tuo huippari sitten niin pirun tehokas, olisi näköjään pitänyt ottaa se heikkotehoisin malli, tuo kun oli se kaikkein tehokkain malli mitä löytyi.
Pitääpä nyt testata sellainen, että ottaa koko huipparin pois päältä ja katsoo väheneekö noiset ja häiriösalamat merkittävästi. Noiseja on tällä hetkellä ollut noin 60 päivässä. Se on aika paljon jos vertaa Vuokatin tutkaan, jolla niitä on vain 0-3 päivässä.
tallennettu

weatherc
Poissa Poissa

« Vastaus #32 : keskiviikko, 11.05.2011, 20:29 »

Noiseissa kanntaa myös muistaa se tosiseikka että kun ollaan urbaanisessa ympäristössä niin niitä tulee melkein väkisin aina jostain eikä niistä Relkon mukaan tarvi sinänsä huolestua ennenkun niitä alkaa tulemaan todella paljon. Asia tietty erikseen jos NS piirtää ne virheinä kartalle, eikä niitäkään tahdo saada 100%:sesti karsittua pois.
Mulla niitä on tänään kasassa 165 noisea low-asetuksella.  Virnistää

Tuo että se piirtää ne vastakkaiselle puolelle on vähän saman tapaista kun jos ukkonen on ihan päällä, silloinhan NS tekee sulle sellaisen pizzan että oksat pois kun se ei saa selville että mistä ne oikeen tulee Hymyilee

tallennettu

Snowi
Poissa Poissa

« Vastaus #33 : keskiviikko, 11.05.2011, 20:38 »

Noiseissa kanntaa myös muistaa se tosiseikka että kun ollaan urbaanisessa ympäristössä niin niitä tulee melkein väkisin aina jostain eikä niistä Relkon mukaan tarvi sinänsä huolestua ennenkun niitä alkaa tulemaan todella paljon. Asia tietty erikseen jos NS piirtää ne virheinä kartalle, eikä niitäkään tahdo saada 100%:sesti karsittua pois.

Ei toi mun noisemäärä mikään iso ole ja varmasti aivan normaalia muillakin tutkilla, mutta mulla on sellainen epäilys, että suurin osa saattaa tulla tosta huipparista. Nyt huippari on pois päältä, joten nähdään miten noiset kehittyy tästä eteenpäin.

Lainaus
Tuo että se piirtää ne vastakkaiselle puolelle on vähän saman tapaista kun jos ukkonen on ihan päällä, silloinhan NS tekee sulle sellaisen pizzan että oksat pois kun se ei saa selville että mistä ne oikeen tulee Hymyilee

Juu tuttu tilanne viime vuodelta  Virnistää. Itsekin kyllä tiesin tuosta, että saattaa heittää täysin päinvastaiseen suuntaan, mutta en voinut kuvitellakaan että se edelleenkin ottaisi häiriötä tosta huipparista. Aikaisemmin se oli kuitenkin vain vajaan metrin päässä tutkasta ja nyt etäisyyttä on tuo noin 15 metriä.
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!