Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Tehoisa lämpösumma

Aloittaja Argonex, sunnuntai, 17.04.2011, 19:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Snowi

Lainaus käyttäjältä: Argonex - perjantai, 22.04.2011, 21:42
eikä itseopiskelu kiinnostanut kun tuo koodipuoli on ylipäätänsä mulle semmosta ettei siinä oikeastaan tunnin parin työskentelyn jälkeen tapahdu muuta kuin alkaa kasvamaan jonkinmallinen sarvi päähän.

Tuo on kyllä välillä niin totta  ;D. Silmät vaan pyörii koodia, eikä enää tajua mistään mitään, silloin on aina parempi pitää tauko ja tulla taas virkein mielin takaisin. Itsekin huomannut että saattaa kunnon tauon jälkeen ratkaisu löytyä melkein kuin itsestään.

Itse en sivustoni alkuvaiheessa tiennyt koodauksesta oikeestaan yhtikäs mitään, ihan perusteita tiesin, mutta ei muuta. Tein sitten niin, että pistin Davisin sääaseman tilaukseen ja halusin samalla tehdä kunnon nettisivut sääaseman lähettämälle datalle. Itse aloitin ostamalla tuommoisen 400-sivuisen xhtml-opuksen ja luin sen tarkasti läpi pariin kolmeen kertaan  ;D. Sitten ei muuta kuin täysin tyhjältä pöydältä sivua rakentamaan ja ensimmäinen versio oli valmis 2009 joulukuussa. Toinen versio, joka tyyliltään on siis oikeestaan nykyinen versio, pieniä muutoksia lukuunottamatta, valmistui 2010 vappuna. HTML meneekin nyt aika näppärästi kun on tullut satoja, ellei jopa muutama tuhatkin tuntia koodin kanssa raapusteltua  ::).
PHP:ta opin siinä sivussa, koska sääsivusto ei oikeestaan ilman php:ta toimi. PHP:n osalta olen saanut älyttömästi apua tältä foorumilta ja varsinkin weatherc:n tekemien skriptien kautta  ;D. PHP-puoli on kuitenkin sen verran vielä hakusessa, että mitään isompia omia skriptejä ei parane vielä tehdä, mutta muiden skriptien tutkailu opettaa älyttömästi ja tietenkin se perinteinen yritys-erehdys tekniikka  ;D

Nykyään onkin sitten kirjat myös CSS:sta, Javascriptistä ja PHP:sta  :). Tosin noita en ole vielä kerennyt kovin tarkkaa lukaista, paitsi CSS-kirjaa vähän tarkemmin. Yllättävän paljon kaikenlaista pikkuista opeteltavaa on jopa CSS:n puolella. Sitä ei välttämättä tajuakaan mihin sekin oikein venyy.

Pes

En ole keksinyt miten saa Cumulus 1.9.4 v.1099 ohjelmalla lämpösumman ulos suoraan.  Olen tehmyt taulukkolaskennalla  ja lähettänyt manuaalisesti tiedot http://jussilanet.com/teholsumma.html.  Käyristä mukava seurata vuosia missä mennään