Ikuiselta kuulostava ongelma - mikä sääasema

Aloittaja Lappilainen, tiistai, 22.02.2011, 15:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

djmake

Lainaus käyttäjältä: iccb - torstai, 13.10.2011, 12:39
Langattomuus oli itselleni edellytys ja hintaakaan ei saanut mahdottomasti olla. Ainoa harmi mikä tuossa on, on se, että weather display ohjelma ei tuota suoraan tunnista, jotenka pitää ajaa rinnalla tuota heawy weatheria.
Jospa joskus tuo wd-tulisi tuota vielä tukemaan.

Ennenkin täällä kirjoittanut tuosta, miten laadukkaalle, langattomalle kokonaisuudelle olisi markkinoita. Ei jokainen voi vetää johtoja antureille. Tuulimittari pitäisi saada tuulten kannalta hyvään paikkaan, ei johtojen takia "vaan johonkin" ja vielä vähemmän järkeä on jonkun lämpö/kosteusanturin johdottamisessa yhtään minnekkään. Jos lämpötila lähetetään vaikka kerran minuutissa, niin mitä sitten, jos tunnissa jää muutama arvo pois? Mielummin niin, kuin johtojen takia jokin kompromissi. Ja jos halutaan kunnollinen tehdä, niin sitten anturit toimivat kahteen suuntaan konsolin kuitatessa "nyt tuli data perille".
Kysymys ei mielestäni ole mistään muusta, kuin halusta ja sitä ei ilmeisesti ole parempien asemien osalta. Davisinkaan ei isoa kehitystä tarvitsisi tehdä saadakseen kaikki anturit erikseen langattomaksi. Ja ihan yhtä pienellä vaivalla tuulianturiin saisi mahdollisuuden ulkoiselle virransyötölle. Ei ainakaan sen takia tarvitsisi lähetystaajuudesta tinkiä.
WMR 9xx oli tuollainen kaikki erikseen-malli ja tuo linkkaamasi on nykyään. Siinä ne melkein ovatkin. Muissa on jotain "johdota nämä osat yhteen"-juttuja.

Ja mitä tuohon wd-tukeen tulee, niin melkein voisi toivoa johonkin muuhun ohjelmaan sitä tukea. Ei taas ole kyllä liikaa hyvää sanottavaa keksinyt tuosta wd:n toimimisesta. Viimeisin hauskuus on voltin heittäminen puolenyön kohdalla. Ja asiaa ei todellakaan auta se viraton watchdog. Jos moisen tekee, niin tekisi kunnolla, mutta ilmeisesti jopa se on liikaa pyydetty. Mitä ilmeisemmin on pakko koodata itse sellainen, jos tuon käyttöä aikoo jatkaa.

weatherc

djmake puhuu kyllä asiaa tuossa.
Se on kumma että mainostetaan langattomana mutta lähes tulkoon jokaisessa on jotain piuhoja jossain kohtaa.

Mulla oli VMR9X8 ja täytyy sanoa että ei mikään kovin toimiva se heitinkään totaali langattomuus, puhumattakaan esteettisestä puoelsta noiden aurinko/patteri-mötisköjen kanssa josta, taas kerran, johto itse anturille.
Varsinkin useamman lämpöanturin kanssa pelaiselessa oli aina "viikon lottoarvonta" joka kerta kun se haki anturit että mille numerolle se minkäkin anturin laitto.

WD:n "puolenyön voltti" on useammalla ollut mitä kuullut, mutta Hamilton ei vaan keksi mitään ratkaisua siihen ja bugi ollut jo aika kauan. Taitaa, taas kerran, mennä kastiin koska hänellä toimii niin ei "bugia ole" samalla lailla kun itse tappelin sen VP2:sen loggerin purun kanssa kunnes Hamilton lopuksi uskoi ja lopa löysi ongelman.

Jussa

Lainaus käyttäjältä: iccb - torstai, 13.10.2011, 12:39


Itse ostin tuollaisen kesällä ja oon ollut tyytyväinen. Mittarit oli helppo asentaa ja tuo näyttöpaneeli konffia. Tietokoneyhteys toimii kanssa hyvin. Langattomuus oli itselleni edellytys ja hintaakaan ei saanut mahdottomasti olla. Ainoa harmi mikä tuossa on, on se, että weather display ohjelma ei tuota suoraan tunnista, jotenka pitää ajaa rinnalla tuota heawy weatheria.
Jospa joskus tuo wd-tulisi tuota vielä tukemaan.

Miten tuo lämpötila-anturi? Kuinka hyvin pitää estää auringon säteily anturiin? Pitääkö rakentaa oma valkoinen "suoja" mihin anturin sijoittaa luotettavien kesälämpötilojen saamiseksi?

Jussa

No joo, nyt paini on päättynyt :D Tilasin lopultakin tuon Paratronicin mallin WS2801. Katsotaan nyt sillä miten pärjätään. Piti laittaa vaakakuppiin tämän harrastukseen vakavuustaso minulla, ja sen pohjalta miettiä kuinka paljon on valmis sijoittamaan rahaa asemaan. Tuo vaikutti kaikinpuolin oikealta ratkaisulta tässä mielenhäiriössä ;D Ehkä seuraava taso häiriössä on sitten joku 2000 euron asema, se jää nähtäväksi ::) Tällä nyt kuitenkin lähdetään. Odotettavissa voi olla erinäisiä kysymyksiä lähiviikkojen ja kuukausien aikana, alkaa opiskelu ja kokeilu aseman toimintaan saattamiseksi ;)