Ikuiselta kuulostava ongelma - mikä sääasema

Aloittaja Lappilainen, tiistai, 22.02.2011, 15:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jussa

Mitä tuo kustansi Ukalla?

Rivari asuminen houkuttelee täysin langatonta systeemiä. Signaalitehon kansa ei pitäisi tulla ongelmia kun kaikki yksiköt voin sijoittaa hyvin lähelle kämppää. Nyt olisi rokulissa toinen läppäri, että voisi kytkeä sen aseman kansa toimimimaan, tosin koneen nettiyhteys vaatisi toisen mokkulan vai miten tuon järjestäisi ???

weatherc

Jos Jussa haluat langattoman niin silloin ei käy Peet Bros, se on langallinen, kuten myös se halvempi versio Daviksen VP2:sta.

Tosin täällähän asutellaan rivarissa langallisen kanssa joten sopivalla luovuudella sekin onnistuu :)
Ennen kun heität langallisen idean täysin roskiin niin tiiraile pikkkasen (1) mihin tulisi anturit -> sekä PB:ssa että VP2:ssa tulee antureista piuhat ulkona olevaan "kytkentärasiaan" josta 1 (puhelinjohdon paskuinen) piuha tulee sisälle -> (2) mistä sen saisi sisälle "ilman ylimääräisiä reikiä" -> (3) onko konsolille/läppärille paikkaa siinä lähellä.
En näe myöskään mitenkään mahdottomana että voisi ajaa wx-läppäriä esim. ulkovarastossa jos sinne saa piuhan helpommin. 

Naruskan Ukka Matinpoika

Kaivelen Jussa noita hintapoliittisia tietoja huomisen illan jälkeen, kun lähden nyt käväisemään Naruska-Haaparanta-Oulu-Kuusamo-Naruska kierroksen. Sen muistan, että hinta-laatusuhdetta en missään vaiheessa ole pahana pitänyt.

Köyhän ei halapaa kannata ostaa sanoo sana, eikä se sanonta tässäkän kohdassa taida ihan väärässä olla.  ;)

Kutsu on edelleen voimassa, että näitä Ukan virityksiä voi milloin tahansa tulla lähemmin katsomaan.

www.naruska.com

Jussa

Juu, ei mitään kiireitä eikä paineita asiasta :)

Olen miettinyt myös ulkomailta tilaamista, vaan jotenkin tuntuu, että jos usiamman satasen laittaa niin mahdolliset takuuasiat olisi helpompi käsitellä kotimaan sisällä ::) Olen tässä verottajalta odotellut kirjettä, että saisi tuon pudjetin tietoon ;D Tai käykö niin, että pudjettia ei ole.. :-[

Tuota olen nyt viimeksi mielessä pyöritellyt: http://www.paratronic.fi/index2.shtml?/saa_asema_2801.shtml

Snowi

Peet Brossista en tiedä, mutta jos lähtee Daviksen asemaa tilaamaan, niin tällöin ei juuri muuta vaihtoehtoa ole kuin ulkomailta. Ainoa virallinen maahantuoja on Ilkka Lilja ja siten huoltokin toimii siellä, mutta hinnat heillä ovat aivan käsittämättömän korkeat. Mutta eipä näihin laitteisiin kovin helposti vikoja tule ja jos tulee niin tällöin sen voi todennäköisesti korjata itsekin, eli tällöin kyse on todennäköisesti jonkin anturin viottumisesta ja ostamalla uuden vika korjaantuu  :)

systeemi

Itselläni on käytössä ws-3600. Kyllähän se on sellainen homma että kun saan rahat kasaan niin tilaan samantien tämmöisen:

http://www.echtshop.de/wettercenter-davis-vantage-pro-2-6152ceu-p-707.html

Ja tuolta kyseisestä liikkeestä. Kerkesin tilata sieltä jo dataloggerin, kun luulin ettei tuohon ws-3600 saa enää varaosia. Mutta nyt kun saan tosiaan rahat kasaan tilaan tuo daviksen ja laitan tuon LaCrossen kasvihuoneeseen. Saapa nähdä miten tuon saa viriteltyä, että samassa koneessa kaksi sääasemaa kiinni ja kaksi wuhua samaanaikaan.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

LainaaMutta eipä näihin laitteisiin kovin helposti vikoja tule ja jos tulee niin tällöin sen voi todennäköisesti korjata itsekin, eli tällöin kyse on todennäköisesti jonkin anturin viottumisesta ja ostamalla uuden vika korjaantuu
Daviksen yleisin hajoava osa taitaa olla sadeämpärin read-switch joka on helppo vaihtaa itse.

Omalla kohdalla täytyy sanoa että Davis on toiminut kun junan vessa, samalla sekunnilla kun VP2 ilmestys pihalle katosi myös kaikki ongelmat. Siinä mielessä oli kyllä paras veto vaikka piiikkasen maksoikin.

Mitä tulee antureihin niin ne saa helposti irti toisistaan, eikä sitä kuvissa olevaa mötiskä-setuppia ole pakko käyttää. Jatkaa vaan tarvittavat piuhat ja RJ-liitin päähän :)

Jussa

Lainaus käyttäjältä: systeemi - lauantai, 08.10.2011, 14:29
Itselläni on käytössä ws-3600. Kyllähän se on sellainen homma että kun saan rahat kasaan niin tilaan samantien tämmöisen:

http://www.echtshop.de/wettercenter-davis-vantage-pro-2-6152ceu-p-707.html

Ja tuolta kyseisestä liikkeestä. Kerkesin tilata sieltä jo dataloggerin, kun luulin ettei tuohon ws-3600 saa enää varaosia. Mutta nyt kun saan tosiaan rahat kasaan tilaan tuo daviksen ja laitan tuon LaCrossen kasvihuoneeseen. Saapa nähdä miten tuon saa viriteltyä, että samassa koneessa kaksi sääasemaa kiinni ja kaksi wuhua samaanaikaan.

Mitä tuohon pakettiin kuuluu? Ei taivu minulle... Hinta ei kyllä enää ole kovin paha tuossa periaatteessa..

weatherc

LainaaMitä tuohon pakettiin kuuluu? Ei taivu minulle... Hinta ei kyllä enää ole kovin paha tuossa periaatteessa..
Tuota halvempaa (langallista) VP2:sta ei kyllä oikeen saa Euroopasta. Siihen kuuluu itse asema, dataloggeri täytyy hankkia erikseen (http://www.echtshop.de/datalogger-fuer-davis-wetterstationen-inkl-software-p-545.html)

iccb

Lainaus käyttäjältä: Jussa - perjantai, 07.10.2011, 23:26
Juu, ei mitään kiireitä eikä paineita asiasta :)

Olen miettinyt myös ulkomailta tilaamista, vaan jotenkin tuntuu, että jos usiamman satasen laittaa niin mahdolliset takuuasiat olisi helpompi käsitellä kotimaan sisällä ::) Olen tässä verottajalta odotellut kirjettä, että saisi tuon pudjetin tietoon ;D Tai käykö niin, että pudjettia ei ole.. :-[

Tuota olen nyt viimeksi mielessä pyöritellyt: http://www.paratronic.fi/index2.shtml?/saa_asema_2801.shtml

Itse ostin tuollaisen kesällä ja oon ollut tyytyväinen. Mittarit oli helppo asentaa ja tuo näyttöpaneeli konffia. Tietokoneyhteys toimii kanssa hyvin. Langattomuus oli itselleni edellytys ja hintaakaan ei saanut mahdottomasti olla. Ainoa harmi mikä tuossa on, on se, että weather display ohjelma ei tuota suoraan tunnista, jotenka pitää ajaa rinnalla tuota heawy weatheria.
Jospa joskus tuo wd-tulisi tuota vielä tukemaan.