Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

TFA Nexus ja Weather Display

Aloittaja juco, torstai, 03.02.2011, 15:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juco


    Hei,

  Ensimmäistä kertaa tällä foorumilla. Hommasin tuollaisen TFA:n sääaseman ja olen tässä viritellyt sitä käyttökuntoon. Eihän tuo ihan amattilaistason laite ole, mutta
  minulle kelpaa. Mukana tullut ohjelma on ärsyttävä, ei saa koko näytön suuruiseksi ja osa tiedoista jää pimentoon, muutenhan tuo menettelisi.
  Imuroin sitten tuon Weather Displayn trial-version. jossa ominaisuuksia näyttäisi riittävän. Kyseinen sääasema vaan ei suostu yhteistyöhön WD:n kanssa, vai oisko toisinpäin.
  Onko kenelläkään tietoa, onko tuo edes mahdollista saada laite ja ohjelma yhteistyöhön, jostakin luin, että pitäisi toimia.
  Asetuksista olen valinnut eri valmistajien laitteita, mutta oikeaa ei vaan ole löytynyt.
  Mikäli jollakin on hyvät ohjeet, olisin erittäin kiitollinen niistä.

Snowi

Mikä on sääasema tarkka mallimerkintä? WD ei tue aivan kaikkia sääasemia, joten voi olla että ostamasi laite ei ole tuettujen joukossa.

juco


  TFA Nexus on laitteen merkki, sen tarkempaa tietoa ei mallista ole. TFA:n laitteita ei kyllä WD:n listasta löydy, oisko La Crossen asemat samoja sisäkaluiltaan.
  Toisekseen TFA käyttää USB-porttia, ohjelma näyttäisi tukevan enemmän COM-portin kautta tapahtuvaa tiedonsiirtoa.

Snowi

Ei kun noinhan tuon sääaseman merkintä menikin, eli se on vaan TFA Nexus. Kyllä tuolla WD:ssä joku Nexus näyttäisi olevan, oletko sitä kokeillut?

juco


   On kokeiltu sitäkin, taitaa valmistaja olla Honeywell, ilmeisesti eri laite kyseessä.

weatherc

Tuo TFA kuuluu siihen samaan kategoriaan jossa käytännössä sama rauta myydään eri kuorella ja nimellä jollen ihan väärin muista. Oletko yrittänyt hakea ww-foorumilta (www.weather-watch.com/smf) että oliskos siellä jotain infoa?
Pikainen haku ww-foorumilla kertoo että Nexus
Lainaatoimii WD:llä
.
Ja asemalistassa löytyy (Honeywell) Irox Nexus, lienee sama rauta, jossa voi valita että WD joko lukaisee Weather Capturen tekemää records.txt-tiedostoa tai suoraan asemlta jolloin Weather Capturea ei tarvi.

Oletko yritäänyt kännistää kone uudelleen siinä välissä kun vaihdoit softaa, jos vaikka WC ei päästä irti mahdollisesta virtuaaliportista vaikka itse softan sammuttaisi?

juco


   Ruksi kohtaan, joka poistaa Weather Capturen toiminnasta, niin homma toimii. Kiitokset kaikille avustajille.