FinWX Foorumi
keskiviikko, 23.05.2012, 12:50 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
06.05.2012
Toivotamme tervetulleeksi FinWX:n 69. jäsen-sääaseman, FinWX Turku-54:n.
Sääasema on Länsi-Suomen läänin 25. FinWX-asema.

Lue lisää uudesta jäsenasemasta täältä.

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Jäässähän se  (Luettu 276 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
hande
Moderaattori
Poissa Poissa

« : sunnuntai, 30.01.2011, 17:15 »

Tuulimittari on jäässä ja tuulen suunnan anturikin näyttää antavan varsin kummallisen sekavaa dataa, onkohan jää/kosteus tunkeutunut elektroniikkaankin?
tallennettu
simok
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : maanantai, 31.01.2011, 16:56 »

Kokeile lämmittää vain ensin sormilla, se ottaa jonkin aikaa. Minäkin olin la-iltana katolla ja lämmitin sormilla  anemometria. No näpit jääty, mutta mittalaite suli ja mittaa jälleen. Mulla on ollu tuo Oregon WMR100N nyt noin 2v. ( maalis 2009) ja ensimmäisen kerran jääty. Pieni vinkki vielä, hiusten kuivaaja on myös hyvä, mutta niiden roikkien veto vaatii jo aikaa.
tallennettu
Snowi
Foorumin Yleismoderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : maanantai, 31.01.2011, 18:56 »

Juu itse käytin hiustenkuivaajaa kerran tänä talvena kun jämähti tuuliviiri kiinni  Hymyilee. Ongelmana vain oli tuulimittarin korkeus, se kun on 5 metrin korkeudella katonrajasta, joten jouduin teippaamaan hiustenkuivaajan metalliputkeen kiinni ja tikkaiden päältä yritin mittaria lämmitellä. Kyllä siinä vähän aikaa sai lämmitellä, mutta auttoi asiaan. Jatkoroikka tosin pitää pahimmassa tapauksessa olla aika pitkä  Hymyilee
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!