Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Cumulus AWEKAS:iin

Aloittaja Pes, tiistai, 28.12.2010, 15:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pes

Olen kytkenyt aseman AWEKAS järjestelmään mutta en saa päivittymään instrument paneelissa tietoja kuin 0900-1000 välisenä aikana. Kaikki on tehty ohjeiden mukaan ja awekas_wl.htm tiedosto päivittyy ihan oikein wab-sivulla, 10 min välein.  AWEKAS:in sivulla testatessa datafile arvot ovat ihan oikein muuten mutta hours:=10 ja minutes:=tyhjä ja punainen huutomerkki.  Dataqualitycontrol from station  sivulla comp. value sarakkeessa näkyy arvot tasatunneilta mutta value from station sarakkeessa tänäpvnä vain klo 07 ja 08 kohdalla. Käytössä on Cumulus uusin ver.  ja win7 64bit. Onko tiedossa ratkaisua ongelmaan?

Pes

Ongelma ratkesi.
Olin määrittänyt väärän päivämäärän.

Kartsa

Samantapainen vika: ei minuutteja ja kohdalla punainen huutomerkki. Tiedot päivittyvät vain n. kerran päivässä tasatunnilla ilman minuutteja. Tiedosto täsmälleen mallin mukainen.
Täsmentäisitkö ratkaisua: Miten päivämääräsi oli väärä tai mitä kohtaa muutit (asetuksissa vai tiedostossa)?

Pes

#3
Oonpa laittanu huolimattomasti ongelman ratkaisun.    
MyAWEKAS / Change user data / asetukseksi Date format kohtaan valitaan valikosta päivämäärän muodoksi DD/MM/YYYY.  Tällä ainakin nyt toimii:

(Olin varmaankin valinnu DD.MM.YYYY HH:MM)

Kartsa

Jep. Sama vika, mutta awekasin omissa asetuksissa huono ohjeistus. Nyt testidata täysin ok ja aina katsottaessa oikein upload-tiedostoon nähden, mutta varsinainen display ei päivity jatkuvasti ja ajantasaisesti. Pääpukari Othikin on tämän viikon lomalla.

Kartsa

Lopulta toimii ilman muita toimenpiteitä.