FinWX Foorumi
torstai, 09.02.2012, 02:31 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
04.02.2012
FinWX-asemien lukumäärässä tuli nyt 60 täyteen!!

Toivotamme lämpimästi tervetulleeksi FinWX Valkeakoski-72:n!!
Sääasema on Länsi-Suomen läänin 19. FinWX-jäsenasema.
Lue uudesta sääasemasta lisää täältä

Tervetuloa mukaan!!

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suomalaisen nykynaisen käytöstavat ???  (Luettu 1120 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hade
Vieras
« : sunnuntai, 27.04.2008, 13:07 »

Suomalaisen nykynaisen käytöstavat ?? ?

Ihmettelen nyt vähän Suomalaisen naisen käytöstapoja kahdestakin näkökulmasta.
Ensimmäinen henkilökohtaisesta kokemuksesta, toinen tv,tä nähtynä.

Menin lauantaiaamuna myrskybongarikursseille ilmatieteen laitokselle.
Olin ajoissa paikalla, ovet eivät vielä olleet auki.
Seisoin paikalla olevalla tupakkapaikalla, ja päätin polttaa tupakan odotellessani.
Vähän kauempana odotteli ovien aukeamista myös nuori nainen.
Hän ilmoitti minulle: "Että minun olisi siirryttävä hänestä tuulen alapuolelle polttamaan", eli minun olisi pitänyt siirtyä pois tupakkapaikalta.
Sitten kun ovet aukesivat, ja päästiin sisälle, menin ilmoittautumispöydän luokse hakemaan "nimilappuani".
Olin ehtinyt käydä jo suuren osan niistä läpi, kun tämä samainen nuori nainen tuli paikalle kyynärpäätaktiikalla, ja sekoitti kaikki jo minun läpikäymät laput muiden minulle läpikäymättömien lappujen kanssa.
Todella huonoa käytöstä.
 Näyttää kieltä Näyttää kieltä Näyttää kieltä

TV tapaus:

MTV3 näyttää nyt MM rallia Jordaniasta.
MTV3 naiskuuluttaja, sen mitä hän televisiossa näkyy, on pukeutunut arabimaissa sopimattomalla tavalla.
Kysymys kuuluu: Miksi näin pitää tehdä Huh
Kun kuvasta näkyy ettei hän asunsa takia ole kuitenkaan väkijoukossa, vaan hänen selostuksensa on eristetty kaikista ihmisistä. ?? ?? ??

Pitäisi MTV3,nkin ymmärtää: että maassa ollaan maan tavalla, taikka maasta pois.
tallennettu
J.Laiho
Foorumin ylläpitäjä
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : maanantai, 28.04.2008, 10:32 »

Seisoin paikalla olevalla tupakkapaikalla, ja päätin polttaa tupakan odotellessani.
Vähän kauempana odotteli ovien aukeamista myös nuori nainen.
Hän ilmoitti minulle: "Että minun olisi siirryttävä hänestä tuulen alapuolelle polttamaan", eli minun olisi pitänyt siirtyä pois tupakkapaikalta.
Sitten kun ovet aukesivat, ja päästiin sisälle, menin ilmoittautumispöydän luokse hakemaan "nimilappuani".
Olin ehtinyt käydä jo suuren osan niistä läpi, kun tämä samainen nuori nainen tuli paikalle kyynärpäätaktiikalla, ja sekoitti kaikki jo minun läpikäymät laput muiden minulle läpikäymättömien lappujen kanssa.
Todella huonoa käytöstä.
 Näyttää kieltä Näyttää kieltä Näyttää kieltä

Ahaa... Eli tupakkapaikallakaan ei saa tupakoida, jos tuulen suunta on johonkin sitruunan nielleeseen prinsessaan päin? Mitäs helvettiä se siellä sitten seisoskeli? Olisi siirtynyt.

Tuo nainen tosin paljasti kaikki korttinsa kerralla: Herkkä äiteen ikioma ikuinen pikkuprinsessa; Elämänhallinta totaalisesti hukassa; on aina saanut tahtonsa läpi; ei ole selvillä tupakkapaikan tarkoituksesta, eikä siitä, ettet ole jumala, joka voi muuttaa tuulen suuntaa niin, ettei prinsessan tarvitsisi siirtyä minnekään siitä, minne pienen(?) per***nsä painoi tai minne sen pysäytti; jonotus on tarpeetonta; hänen mielestään lähes varmasti jopa kaunistellen sanottuna "seksuaalivähemmistöjen hommaa": Jos prinsessa ei saa nimikylttiään heti kun haluaa, kuten kaupassa ollessaan karkkia, alkaa kirkuminen ja potkiminen kaupan lattialla - tai tässä tilanteessa hieman myöhäisemmällä iällä - muiden töniminen; Muiden tunteet ja tekemiset ovat irrelevantteja asioita: omat tarpeet ja etu ovat etusijalla aina ja ikuisesti.

Mitenhän olisi käynyt, jos olisit tönäissyt tätä prinsessaa kylkeen takaisin? Veikkaan, että hän olisi soittanut poliisit paikalle ja tehnyt rikosilmoituksen törkeästä pahoinpitelystä - ellei jopa tapon yrityksestä "parempien tietäviin tahoihin" tietoihin perustuen, tietenkin. Hymyilee

Kuinka ollakaan, tuo kuulostaa joltakin niistä FLC:n Foorumilla kohtaamistani erittäin mukavista, kirkasmielisistä ja hyväntahtoisista naishenkilöistä, jotka päättivät hymyillen, "paremmin tietävien tahojen" siunauksella hirttää viestintuojan SSMyB:n vuoden 2007 kilpailusta. Tuo "tuulen alapuolelle"-ilmaisu vain vahvistaa sitä kaikkitietävää minäkuvaa, jonka sain niistä naisista kyseisellä Foorumilla käydessäni. Mieleeni tulee ainakin K- ja M-kirjaimilla alkavat nimimerkit kyseiseltä Foorumilta välittömästi.

Yritin muuten hakea FLC:n Foorumilta tätä kerrassaan sydäntä lämmittävää, ihmisläheistä ymmärtäväisyyttä hohkaavaa, järjellistä tulkintaa ja asiallista keskustelua sisältävää viestiketjua, mutta siellä kyseinen keskustelu oli hävitetty Foorumilta kokonaan. Omia vastauskirjoituksiani sieltä löysin, mutta hakemassani viestiketjussa esiintyneillä hakusanoilla ei Foorumi mitään löytänyt, mikä kielii poiston olleen vähintäänkin tarkoitushakuista; Yhden linkin klikkauksella saatiin Foorumin ylläpidon mielivaltaisuus ja poistettuun viestiketjuun kirjoittaneiden ihmisten todellinen minäkuva peitettyä laakista seuraavaa uhria varten ja asia siten "loppunkäsitellyksi" - ainakin siellä.
tallennettu

Juha Laiho
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Twitter, FinWX:n havainnot
Ukkoslaskuri 2012; Lohja, Gruotila
0 ukkospäivää.

Hukka
Vieras
« Vastaus #2 : keskiviikko, 30.04.2008, 05:13 »

Vai että huonoa käytöstä. Itse en ainakaan pidä tupakansavusta joten kohteliaampaa olisi itse siirtyä sen syöpäkääryleen kanssa muualle eikä tunkea sekaan niin että muut saa savut silmilleen. Hyvä vaan että jotkut uskaltaa asiasta sanoa ja kyllä itsekkin huomautan asiasta jos tarve.

Ja tämä ns. nimilappu jupakka sit. Muka tultu kyynärpäätaktiikalla väliin hah.
Itsekkin olin siinä pöydän luona ja yritin järjestää tämän nuoren neidin kanssa nimilappuja edes vähän järjestykseen.
Ei ole pakko tulla tollasiin tilaisuuksiin jos kokee tulleensa kaltoinkohdelluksi Piste
tallennettu
teutari
Taso ei enää mitattavissa
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : keskiviikko, 30.04.2008, 10:21 »

Hukka se oikein pläjäyksen päästi. Järkyttynyt
Kannattaisi ottaa asioista selvää sekä miettiä mitä varten on tupakkapaikat tehty ja mitä kyseisellä alueella saa tehdä!?
Olisiko se sitten ollut oikein jos Hade olisi mennyt selaiselle alueelle missä sitä syöpäkäärylettä ei saa imeskellä ja Ilmatieteenlaitoksen vahtimestari olisi tullut ja riepotellut Hadea niskasta pitkin mäkeä ja kysellyt eikö arvoisa herra tiedä missä tota käärylettä imeskellään.

Kyllä Hade tässä asiassa pitemmän korren veti, kun kunnioitti ja noudatti niitä säännöksiä ja lakeja mitä kaikenmaailman nirppanokat on keksineet!

Minulla ainakin on senlainen tapa jos jokin asia tai seura ei mielytä niin poistun hiljaisin äänin takavasemmalle ja mulkoilen sitten sieltä, mutta
tämä nykypolvi ei osaa muutakuin kytätä omaa nokkaansa ja rääpiä päätään. PISTE  Huh
tallennettu

Davis Vantage Pro2 Plus (cabled)
Pentium Dual-Core E5700 3.00GHz/4GHz/Win XP Pro.
Hade
Vieras
« Vastaus #4 : keskiviikko, 30.04.2008, 10:26 »

Ei ole pakko tulla tollasiin tilaisuuksiin jos kokee tulleensa kaltoinkohdelluksi Piste

Vaisto sanoikin minulle että, on tuollaisten/tuollainen tilaisuus.

Hauskaa Vappua sinulle.

« Viimeksi muokattu: keskiviikko, 30.04.2008, 10:30 kirjoittanut Hade » tallennettu
J.Laiho
Foorumin ylläpitäjä
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : keskiviikko, 30.04.2008, 11:49 »

Vai että huonoa käytöstä. Itse en ainakaan pidä tupakansavusta joten kohteliaampaa olisi itse siirtyä sen syöpäkääryleen kanssa muualle eikä tunkea sekaan niin että muut saa savut silmilleen. Hyvä vaan että jotkut uskaltaa asiasta sanoa ja kyllä itsekkin huomautan asiasta jos tarve.

Tervetuloa Foorumiin, Hukka. Edit: ja tervemenoa näköjään samaan hintaan, kun foorumista itse päätit lähteä.

Sikäli, kun Haden kirjoituksen ymmärsin, oli Hade tupakkapaikalla polttamassa ja tuuli kuljetti savut tämän nuoren neidin silmille.
Sen tiedän, että tupakointi on yleisissä tiloissa ja julkisissa kulkuvälineissä kielletty. Niille, jotka haluavat polttaa, on tehty yleisiin tiloihin tupakkapaikka tai tupakkakoppi ja tiettävästi sillä määritellyllä alueella on henkilöllä täysi oikeus polttaa tupakkaa koska tahansa ja milloin sattuu huvittamaan.

Tuulen suunnalle ja tupakan savun kulkeutumiselle tuulen mukana ei voi tupakoiva ihminen yhtään mitään, sen luulisi tietävän kaikki. Jos tämä nuori neiti oli sattuneesta syystä kävellyt tuulen kuljettamaan savuun ja alkanut repimään käkätintään Hadelle tupakkapaikalla polttamisesta ja vaatinut Hadea siirtymään luvalliselta paikaltaan pois, ei kysymys ole enää asiallisesta huomauttamisesta - kyse on vain täysin tarpeettomasta turhautuneisuudenpurkauksesta täysin tuntemattomalle ihmiselle ja täysin vailla mitään asiaperää. Jos Hade olisi anteeksi pyytäen siirtynyt kohteliaasti pois tupakkapaikalta savuttamasta, hänelle olisi joku toinen tullut hetken kuluttua huutamaan väärässä paikassa tupakoimisesta.

Koska olemme nyt asian ytimessä, on pakko kysyä sinulta, että millä tuollaisen ongelman korjaa, jos tupakkapaikalla ei saa polttaa siksi, että ohikulkenut henkilö voi saada savut silmilleen ja kärsiä siitä sen ehkä 5-10 sekuntia eikä tupakkapaikan ulkopuolella saa tupakoida, koska se on kielletty? Tehdäänpä vastauksista älykkäitä pudottamalla sallituista vastauksista pois kaikki yksinkertaisimmat, alle sekunnissa keksityt vaihtoehdot tupakoinnin lopettamista, vähentämistä ja/tai kriminalisoimista koskevat ja sitä sivuavat vastaukset.

Kumma kyllä, itse en keksi vastausta tähän ongelmaan; Löytyykö maailmaa ravisuttavia vaihtoehtoja muilta?

Itse kuljen junalla töihin ja töistä kotiin. En ole kertaakaan törmännyt tilanteeseen, jossa heti junasta samaan aikaan poistuneista ihmisistä joku ei olisi sytyttänyt tupakkaa ja poltellut sitä kävellessään, vähääkään välittämättä takana tulevista ihmisistä ja siitä, miltä savu heidän keuhkoissaan tuntuu. Tällainen henkilö tekee väärin, sillä hän polttaa paikassa jossa se ei ole sallittua (tai suotavaa). Missä tämä käkätintään repinyt nuori nainen on tuolloin? Olisin todella halukas näkemään, miten hyvin tämä nuori neiti asian hoitaisi pysäyttäessään jonkun elämää paljon nähneen, keski-ikäisen, työspäivästään v*****tuneen mies- tai naishenkilön ja käskemässä tätä siirtymään tupakkansa kanssa muualle tai sammuttamaan tupakkansa heti.

Muuten: En ole koskaan tupakoinut, enkä tupakoin. En näe mitään syytä huomautella asioista silloin, kun siihen ei ole mitään syytä tai kun en ole siinä asemassa, että voin lähteä huomauttelemaan toisen tekemisistä. Tupakkapaikalle menneille henkilöille huomauttelu tupakansavusta on laskettavissa jälkimmäiseen kategoriaan.

Juuri näin, Hukka! Viisaasti kaksi toisensa täysin poissulkevaa asiaa samaan lauseeseen ja absoluuttisella lopetuksella riemuvoittoon!
Viitsitkö vielä valottaa, miten ihmeessä kukaan voi ilmoittautua kuukausia etukäteen johonkin tilaisuuteen samalla tietäen, että on jo siellä kaltoin kohdeltu?
« Viimeksi muokattu: keskiviikko, 30.04.2008, 12:16 kirjoittanut J.Jäntti » tallennettu

Juha Laiho
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
Twitter, FinWX:n havainnot
Ukkoslaskuri 2012; Lohja, Gruotila
0 ukkospäivää.

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!