Vai että huonoa käytöstä. Itse en ainakaan pidä tupakansavusta joten kohteliaampaa olisi itse siirtyä sen syöpäkääryleen kanssa muualle eikä tunkea sekaan niin että muut saa savut silmilleen. Hyvä vaan että jotkut uskaltaa asiasta sanoa ja kyllä itsekkin huomautan asiasta jos tarve.
Tervetuloa Foorumiin, Hukka.
Edit: ja tervemenoa näköjään samaan hintaan, kun foorumista itse päätit lähteä.Sikäli, kun Haden kirjoituksen ymmärsin, oli Hade tupakkapaikalla polttamassa ja tuuli kuljetti savut tämän nuoren neidin silmille.
Sen tiedän, että tupakointi on yleisissä tiloissa ja julkisissa kulkuvälineissä kielletty. Niille, jotka haluavat polttaa, on tehty yleisiin tiloihin tupakkapaikka tai tupakkakoppi ja tiettävästi sillä määritellyllä alueella on henkilöllä täysi oikeus polttaa tupakkaa koska tahansa ja milloin sattuu huvittamaan.
Tuulen suunnalle ja tupakan savun kulkeutumiselle tuulen mukana ei voi tupakoiva ihminen yhtään mitään, sen luulisi tietävän kaikki. Jos tämä nuori neiti oli sattuneesta syystä kävellyt tuulen kuljettamaan savuun ja alkanut repimään käkätintään Hadelle
tupakkapaikalla polttamisesta ja vaatinut Hadea siirtymään luvalliselta paikaltaan pois, ei kysymys ole enää asiallisesta huomauttamisesta - kyse on vain täysin tarpeettomasta turhautuneisuudenpurkauksesta täysin tuntemattomalle ihmiselle ja täysin vailla mitään asiaperää. Jos Hade olisi anteeksi pyytäen siirtynyt kohteliaasti pois tupakkapaikalta savuttamasta, hänelle olisi joku toinen tullut hetken kuluttua huutamaan väärässä paikassa tupakoimisesta.
Koska olemme nyt asian ytimessä, on pakko kysyä sinulta, että millä tuollaisen ongelman korjaa, jos tupakkapaikalla ei saa polttaa siksi, että ohikulkenut henkilö voi saada savut silmilleen ja kärsiä siitä sen ehkä 5-10 sekuntia eikä tupakkapaikan ulkopuolella saa tupakoida, koska se on kielletty? Tehdäänpä vastauksista älykkäitä pudottamalla sallituista vastauksista pois kaikki yksinkertaisimmat, alle sekunnissa keksityt vaihtoehdot tupakoinnin lopettamista, vähentämistä ja/tai kriminalisoimista koskevat ja sitä sivuavat vastaukset.
Kumma kyllä, itse en keksi vastausta tähän ongelmaan; Löytyykö maailmaa ravisuttavia vaihtoehtoja muilta?
Itse kuljen junalla töihin ja töistä kotiin. En ole kertaakaan törmännyt tilanteeseen, jossa heti junasta samaan aikaan poistuneista ihmisistä joku ei olisi sytyttänyt tupakkaa ja poltellut sitä kävellessään, vähääkään välittämättä takana tulevista ihmisistä ja siitä, miltä savu heidän keuhkoissaan tuntuu. Tällainen henkilö tekee väärin, sillä hän polttaa paikassa jossa se ei ole sallittua (tai suotavaa). Missä tämä käkätintään repinyt nuori nainen on tuolloin? Olisin todella halukas näkemään, miten hyvin tämä nuori neiti asian hoitaisi pysäyttäessään jonkun elämää paljon nähneen, keski-ikäisen, työspäivästään v*****tuneen mies- tai naishenkilön ja käskemässä tätä siirtymään tupakkansa kanssa muualle tai sammuttamaan tupakkansa heti.
Muuten: En ole koskaan tupakoinut, enkä tupakoin. En näe mitään syytä huomautella asioista silloin, kun siihen ei ole mitään syytä tai kun en ole siinä asemassa, että voin lähteä huomauttelemaan toisen tekemisistä. Tupakkapaikalle menneille henkilöille huomauttelu tupakansavusta on laskettavissa jälkimmäiseen kategoriaan.
Ei ole pakko tulla tollasiin tilaisuuksiin jos kokee tulleensa kaltoinkohdelluksi Piste
Juuri näin, Hukka! Viisaasti kaksi toisensa täysin poissulkevaa asiaa samaan lauseeseen ja absoluuttisella lopetuksella riemuvoittoon!
Viitsitkö vielä valottaa, miten ihmeessä kukaan voi ilmoittautua kuukausia etukäteen johonkin tilaisuuteen samalla tietäen, että on jo siellä kaltoin kohdeltu?