WD ja Oregon WMR918/968 lisäanturin lämpötilalukemat

Aloittaja isoheikoinen, torstai, 16.12.2010, 14:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

isoheikoinen


Jossain toisessa ketjussa joku mainitsi että tältä foorumilta löytyy runsaasti osaamista. Löytyisiköhän tähän ongelmaan jotain ehdotusta:

Sääasemana on siis Oregon WMR 918/968 ja dataa lukee WD 10.37P build28. Asema Com-portissa kiinni, käyttiksenä XP Pro.

Asemassa on kolme ylimääräistä Oregonin temp/RH-anturia, joilla seuraan lämpötiloja tiloissa jotka eivät saa päästä jäätymään.

WMR:n konsoli lukee dataa kaikilta extra-sensoreilta OK, samat lukemat näkyvät myös WDn 'päänäytön' lukemissa OK ja samoin OK myös WDn 'View Panel' valinnan 'Max/Min/Extra sensor data' alla.

Mutta, kun katson WDn 'Graphs' valinnasta sekä 'extra sensor real time graph', että 'extra sensor page' valinnasta, siellä extra-anturille #1 lämpötilana näkyy -100 (eli, pakkasta sata astetta...). Antureille #2 ja #3 lämpölukemat ovat OK, samoin kaikille koilmelle RH-lukemat. Ja siten se kaikista harmittavin seikka: WD kirjoittaa aseman web-sivuille lähetettävään 'clientraw.txt'-tiedostoon extra-anturille #1 tuon -100 astetta lämpötilatiedoksi ja maksimilämpötilaksi -100 astetta ja minimilämpötilaksi +50 astetta.

Minulla on aseman julkisten sivujen llisäksi privaattisivu näitä extra-antureita varten, joten oikeat tiedot 'clientraw.txt' tiedostossa on se oleellisin jonka haluaisin kuntoon koska tarkoituksena on nähdä ko valvottavien tilojen lämpötila mistäpäin maailmaa tahansa netin kautta. Olisiko kellään vinkkiä mitä voisi katsoa tai kokeilla. Olen itse kokeillut erinäisiä valintoja VD:ssä ja kokeillut myös laittaa tuon extra sensorin #1 maanlämpö-anturiksi, mutta se ei auta, sama -100 näkyy lämpönä. Olen myös huomannut, että sen jälkeen kun VD:n on käynnistänyt uudelleen päivitysbuuttauksen jälkeen, pari ensimmäistä mittauslukemaa extra-anturilta #1 kirjoittuu oikein ja sen jälkeiset on taas -100 astetta.

Eli, löytyykö ehdotuksia?