FinWX Foorumi
tiistai, 22.05.2012, 19:43 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
06.05.2012
Toivotamme tervetulleeksi FinWX:n 69. jäsen-sääaseman, FinWX Turku-54:n.
Sääasema on Länsi-Suomen läänin 25. FinWX-asema.

Lue lisää uudesta jäsenasemasta täältä.

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 03.08.2010  (Luettu 1169 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Sanni
Taso ei enää mitattavissa
Poissa Poissa

Kohtuus kaikessa - paitsi salamoinnissa!

« Vastaus #10 : tiistai, 03.08.2010, 22:32 »

No ehkäpä ei Asta-myrskyn tapauksessakaan edes tiedetty, millainen myräkkä on tulossa jos nyt sitä edes tarkoitit. Jokainen tietää että ukkonen on vaikeimpia sääilmiöitä ennustaa.

Enivei, nyt on Suomenlahtea ylittämässä yksi solu. Tule tänne tätin luo!!
tallennettu

Olen Sanni ja olen kommunisti. Vihaan rikkaita, ylimielisiä, vakavia, pessimistisiä ja kuivia faktaihmisiä. Kiroilen, sanon mielipiteeni aina ja joka asiassa ja rakastan GTA-pelejä. Olen vahvasti feministi enkä noudata käskyjä, vaan pyyntöjä. Meikkaan jos huvittaa enkä koskaan käytä hameita tai herutteluvaatteita. Enkä pidä varsinkaan siitä että minua yritetään iskeä...
J.Laiho
Foorumin ylläpitäjä
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : tiistai, 03.08.2010, 22:37 »

On selvästi heikompi kuin Asta-myrsky. Tuhoja siivotaan vielä pitkään, olen tehnyt joka päivä aamu neljästä ilta kasiin töitä puiden korjauksessa.

Etelä-Suomeen vaikka tulisi heikko myrsky, heti on melkein revitty ukkosmyrsky tulee. Tänne kun iski eipä siitä paljoa varoiteltu, vaikka tuuli oli lähemmäksi 30 m/s.

Sehän se on "keltaisen lehdistön" tyyli: Nyt, kun ihmisille on näytetty, mitä Asta-myrsky sai aikaan, saadaan ihmiset ostamaan lehti, kun tempaistaan huutava otsikko, jossa lukee "Uusi myrsky uhkaa Suomea". Kyllähän siinä vähemmän säästä ymmärtävä saa heti kauhean hepulin ja ostaa lehden katsoakseen, mihin pommisuojaan sitä pitäisi mennä myrskyä piiloon.

Hyvin se myräkkä on tuossa Itämerellä ukkosella räyhännyt liikuskellessaan kohti pohjoiskoillista. Vielä toistaiseksi meillä merellä on varsin rauhallisen oloiset tuulet (3-7m/s) ja tuuli käy koillisesta. Meiniki ehtii vielä tässä yön aikana muuttumaan.

Enivei, nyt on Suomenlahtea ylittämässä yksi solu. Tule tänne tätin luo!!

Nil, zip, nix, nada... ei ole tänne tulossa.  Epävarma
Sadealueiden kulkusuunta on tällä hetkellä suoraan pohjoiseen, joten tuo menee todennäköisemmin härnäämään ihmisiä linjalle Hanko-Salo.
tallennettu

Juha Laiho
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Twitter, FinWX:n havainnot
Ukkoslaskuri 2012; Lohja, Gruotila
0 ukkospäivää.

weatherc
Foorumin Yleismoderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : tiistai, 03.08.2010, 22:40 »

Lainaus
Etelä-Suomeen vaikka tulisi heikko myrsky, heti on melkein revitty ukkosmyrsky tulee. Tänne kun iski eipä siitä paljoa varoiteltu, vaikka tuuli oli lähemmäksi 30 m/s.

Tuossa on kyllä spege ihan oikeassa että etelään kun jotain on tulossa niin heti on kauheat otsikot. Toisaalta on jo niin monta kertaa varoiteltu ukkosmyrskyistä tänä kesänä ilman mitään ukkoseen viittavaankaan ettei kukaan enään kohta ota niitä varoituksia vakavasti, joka taas voi olla kohtalokasta siinä vaiheessa kun se oikeasti tulee.

Halikossa ei mitään havaintoa ukkosesta, vettä tulee kylläkin.
tallennettu

tito
Kiinteä osa Foorumia
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : tiistai, 03.08.2010, 22:51 »

Lainaus
etelään kun jotain on tulossa niin heti on kauheat otsikot

Hyvä, että muutkin ovat tehneet saman huomion. Säätiedoissa yleensäkin painotetaan etelää, vaikka on Suomea kehäkolmosen ja Jyväskylänkin pohjoispuolella.
Tarkoitus ei ole provosoida, mutta näin asia vain on. Virnistää Iskee silmää
tallennettu

Sanni
Taso ei enää mitattavissa
Poissa Poissa

Kohtuus kaikessa - paitsi salamoinnissa!

« Vastaus #14 : tiistai, 03.08.2010, 22:56 »

Lainaus

Hyvä, että muutkin ovat tehneet saman huomion. Säätiedoissa yleensäkin painotetaan etelää, vaikka on Suomea kehäkolmosen ja Jyväskylänkin pohjoispuolella.

Niin onkin! =D HS.fi on pahin, heti läväytetään Helsinki kun jotain halutaan tietää. Samoten Ilta-Sanomien ja muiden sivuilla. FMI:n oletuspaikkakunta säässä on Helsinki. Sinä päivänä kun mä muutan Utsjoelle ja perustan lahjatavarapuodin, mä alan rähistä Lapin oikeuksista sään näyttämisjärjestyksessä.  

Enivei, mä olen nyt hyvin hyvin väsynyt ja ärtynyt joten painelen pehkuihin. Jyrähtää jos jyrähtää ja mikäli näin on, sitten kamera esiin ja kuvaamaan.
« Viimeksi muokattu: tiistai, 03.08.2010, 23:01 kirjoittanut Sanni » tallennettu

Olen Sanni ja olen kommunisti. Vihaan rikkaita, ylimielisiä, vakavia, pessimistisiä ja kuivia faktaihmisiä. Kiroilen, sanon mielipiteeni aina ja joka asiassa ja rakastan GTA-pelejä. Olen vahvasti feministi enkä noudata käskyjä, vaan pyyntöjä. Meikkaan jos huvittaa enkä koskaan käytä hameita tai herutteluvaatteita. Enkä pidä varsinkaan siitä että minua yritetään iskeä...
weatherc
Poissa Poissa

« Vastaus #15 : tiistai, 03.08.2010, 22:57 »

Jaahas, ja nordicweatherillä paukkuu taas ennätykset, uusi users online-ennätys on nyt 839  Cool

(Eikä tarvi pelätä 50x-erroreita ainakaan vielä, uusi syteemi tekee tehtävänsä;))
tallennettu

Hannu
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #16 : tiistai, 03.08.2010, 23:02 »

Juuri ulkoa sisään tulleena, voinen todeta että Riihimäellä ulkoilman kosteus on ainakin melkoinen, eikä ole edes tuulen virettä mutta pilvet menevät huimaa kyytiä kohti pohjoista.  Taitaa mennä ukkoset länsipuolelta Rixun ohi.
tallennettu
weatherc
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : tiistai, 03.08.2010, 23:14 »

Halikossa parit murahdukset. Hymyilee

Liitteenä kuva naapurimaan SMHI:n Arlandan yksikön ennusteesta kello 21 UTC:ksi (klo 24 Suomen aikaa)

* smhi.png (86.34 kilotavua, 450x406 - tarkasteltu 76 kertaa.)
tallennettu

jamo
Foorumisymbiontti
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : tiistai, 03.08.2010, 23:20 »

Lainaus

Juurikin tämän takia on niin mukavaa välillä pyyhkäistä pöytää oikein olan takaa.  Virnistää
Saatta näkyä välillä kirjoituksissani  Iskee silmää

jamo
tallennettu

Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!