Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Kesän kalibroinnit

Aloittaja Zalama, torstai, 15.07.2010, 17:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Myxi - maanantai, 26.07.2010, 18:42
Onkos kukaan muu huomannut Nexstormin ominaisuutta, kun kesken salamoinnin sammuttaa ohjelman ja käynnistää uudelleen, niin etäisyydet on sen jälkeen ihan jotain muuta?

Äsken menin taas kokeilemaan, niin nakkasi alle 50km etäisyydellä olleen salamoinnin n. 150km etäisyydelle.

Se kuuluu NexStormin toimintatapaan.
Kun ohjelman sammuttaa, paikannusdatan korjaukset ja aiempien salamoiden tiedot resetoituvat ja salamointien etäisyydet menevät hetkeksi aikaa päin honkia. Se korjaantuu automaattisesti ajallaan.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Tai sen voi ottaa myös toselta kantilta, keino saada jumittautunut solu lähtemään evakkoon ;D

NS:hän yrittää, kun soluja, saada salamoille solun johon kuuluu ja kun se raksuttaa niin pikkuhiljaa saa solut/salamat ajon aikaset "säädöt" perustuen niihin säätöihin jota olet sille asettanut. Kun sammuttaa katoaa nämä ajon aikaiset säädöt ja se aloittaa solujen/salmaoitten sijoittelun uudestaan tyhjältä pöydältä.

Se mitä en ole vielä keksinyt on että miten sen sais päästämään irti solua ettei se jäis jurraamaan paikalle x.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - maanantai, 26.07.2010, 22:14
Se mitä en ole vielä keksinyt on että miten sen sais päästämään irti solua ettei se jäis jurraamaan paikalle x.

Minä keksin oman menetelmän sille ja se on se, että asettaa TRAC Release Timen riittävän alas. Minulla tuo lukema on 5 minuuttia ja hyvin on toiminut.
Kun se oli minulla 10 minuutissa, yksi suoraan päälle jumiutunut solu roikkui siinä tuntikausia, sillä se tulkitsi kaikki alle 50km sisällä olevat yksittäisetkin salamat tuon Release Time:n sisällä kuuluvaksi sille jumisolulle ja jokainen salama sillä alueella resetoi tuon solun ajastimen aina takaisin 10 minuuttiin.

Jos solu kupsahtaa, omasta mielestäni sen muistoa ei tarvitse 5 minuuttia kauempaa kunnioittaa 1/min soluna. Jos aktiviteetti lisääntyy samassa kohtaa uudestaan hieman yli viiden minuutin jälkeen, mielestäni siinä kuuluu silloin olla uusi solu, kuin piristynyt vanha solu. Tästä ajatuksesta tietenkin voi taittaa peistä paljonkin, sillä kaikilla tutkaoperaattoreilla on noihin soluihin erilaiset näkemykset ja mieltymykset. :)
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Mullakin se on aina ollut 5 minuutissa, jos multa kysytään se voisi olla vieläkin alhaisempi mutta NS:ssä tuo asteus loppuu siihen 5 minuuttiin.

Esimerkkinä, eilen, tai noh tämän päivän puolella se oli, kun ajoin edellisyötä replaynä sain sen kyllä hinaamaan solut Saloon mutta siihen ne jäivät, lopputloksena kymmenkunta punaista solua 0 km etäisyydellä eikä ne mihinkään lähteneet vaikka rintama oli mennyt ohi jo.
Mutta piti ottaa vanhat assetuket sitä varten, plot-asetus ei sitten millään hinannut niitä saloon asti vaan jätti ne kylmästi siihen 100-200km sektorille.  ???
Sen sijaan sain sen tekemään solut tuonne Uudenmaan rajalle pohjoiseen päin siitä rintamasta joka lähti kasvamaan heti kehä3 jälkeen kohti pohjoista.

Täytyy ottaa uusinta-kierros tuon päivän yön datan kanssa vielä jossain vaiheessa, on rakentaja.fi:n kuvat tallessa että miten oikeastaan meni  ;D

Snowi

Oletko weatherc kokeillut pelkkiä segmenttisäätöjä? Itse otin muut säädöt pois ja tein säädöt segmenteillä, aika hyvin on toistaiseksi solut liikkuneet aina lähellekin asti. Tosin alkuun kun ei ollut vertailupohjaa kävi helposti niin, että solut tulivat vähän liiankin lähelle tai sitten jonkun matkan päästä jämähtivät paikalleen, mutta silloin vain piti säätää segmenttejä sopiviin suuntiin.
Segmentien säätö vie kyllä aika hyvin aikaa kun pitää tarkkaa analysoida jokainen ilmansuunta.

Itsellä oli näköjään tuo TRAC Release Time 8 minuutissa ja vaihdoin minäkin sen nyt 5 minuuttiin.

weatherc

En ole pelkkiä segmenttejä kokeillut, aina ollut tuo general ranging osana, per Relkon ohjeet.

Pitäisi ottaa kunnon sorvaus-tuokio jossain vaiheessa ja käydä läpi useampaa päivää ja kokeilla, nyt kun alkaa olemaan dataa/vertailukuvia tältä vuodelta jo aika monesta suunnasta. Ongelma on löytää sellainen jossa olis hiljaista tutkassa ja itsellä sopiva aika siihen, siihen kun menee jokunen tunti.  Nyt kun tuuppaa olemaan että aina kun miettii että tekiskö niin tutkassa aktiviteettiä. ;D

Snowi

Pistän tän kysymyksen nyt vaikka tähän threadiin.

Olen ihmetellyt miksi mulla ei jää nuo vanhat salamat tunnin ajalta tutkakuvaan, vaikka olen asettanut strike persistancen 60 minuuttiin? Vai onko tuolla vielä joku asetus mikä pitää ottaa huomioon? Tällä hetkellä kun strike persistancea muuttaa, kartalla ei kuitenkaan näy minkäänlaisia muutoksia.

weatherc

LainaaOlen ihmetellyt miksi mulla ei jää nuo vanhat salamat tunnin ajalta tutkakuvaan, vaikka olen asettanut strike persistancen 60 minuuttiin? Vai onko tuolla vielä joku asetus mikä pitää ottaa huomioon? Tällä hetkellä kun strike persistancea muuttaa, kartalla ei kuitenkaan näy minkäänlaisia muutoksia.

Tämä voi myös johtua siitä että Nexstormin salamapuskuri on täynnä jolloin se vippaa ulos vanhoja iskuja kartalta sitä mukaan kun uusia tulee. Se näkyy siten ettei "vanhoja iskuja" näy kartalla.
Tämän koko riippuu ihan siitä kuinka ison siivun muistia käyttis on NS:lle antanut, mulla se on surkeat 4500 salamaa vaikka purkissa on 2G RAM:ia josta noin 800M vapaana. Sen voi tarkistaa Options->System-namiskasta
Siitä oli just juttua myös tuolla Relkon foorumilla.