Mut sillähän se juuri kasvaa että muuallakin tiedetään meistä =) Tällä hetkellä on olemassa monia myrskyharrastajia jotka eivät syystä tai toisesta ole löytäneet foorumia. Itse löysin tämän Googlen kautta.
Olet siinä täysin oikeassa, että Facebookin kaltainen sosiaalinen media olisi tietyllä tavalla hyvä paikka tulla esiin kaikille niille, jotka eivät vielä ole meitä löytäneet. Aikomuksena on jossain vaiheessa jopa tehdäkin niin, kunhan edellytykset siihen ovat riittävät.
Tällä hetkellä vaarana on ns. "liian ison kakunpalan haukkaaminen", jolloin ylläpidollista työtä tulee enemmän, kuin mihin aika riittää itselläni. Voisin lisätä ylläpitoa avustavien henkilöiden määrääkin, mutta koska kaikki toimisivat omalla vapaa-ajallaan ja vapaaehtoisesti, en voisi enkä haluasikaan lähteä asettamaan mitään määräaikoja, sillä silloin ylläpitotoimet muuttuisivat harrastuksesta työksi.
Varmaa on se, että FinWX:n toiminta vielä laajenee, mutta laajentuminen on tehtävä rauhallisesti ja harkiten. Minä olen jo nähnyt yhden sivuston, jonka ylläpitäjä on lähtenyt laajentamaan sisältöä ja tarjontaa liian aggressiivisesti, sillä tuloksella, että kaikki laajennukset joko kuivuivat kasaan ja jäivät sivustolle pystyynkuolleiksi osiksi, joita ylläpitokaan ei enää ylläpitänyt. Osa niistä puolestaan kuolivat vajaassa kuukaudessa kokonaan ja katosivat sivustolta vähin äänin unholaan. Sivustosta tuli zombi ennätysajassa. Taustalla saattoi olla paljon muutakin, joka vaikutti asiaan, tapahtumien kulkuun ja nopeuteen, mutta minun näkökulmastani laajentaminen oli liian aggressiivista ja se koitui tuhoksi. Ainoat jotenkuten hengissä olevat osat siitä sivustosta ovat käytännössä enää etusivun linkkihel***ti ja henkitoreissaan oleva foorumi, johon enää pakkosyötetään sisältöä.
Sellaisen kohtalon tapahtumista aion välttää tämän sivuston ja yhteisön suhteen viimeiseen saakka, sillä ajatus vastaavasta näivettymisestä tämän sivuston ja yhteisön kohdalla hirvittää.