FinWX Foorumi
keskiviikko, 08.02.2012, 17:17 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
04.02.2012
FinWX-asemien lukumäärässä tuli nyt 60 täyteen!!

Toivotamme lämpimästi tervetulleeksi FinWX Valkeakoski-72:n!!
Sääasema on Länsi-Suomen läänin 19. FinWX-jäsenasema.
Lue uudesta sääasemasta lisää täältä

Tervetuloa mukaan!!

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Millainen sää ulkona on?  (Luettu 685 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
teutari
Taso ei enää mitattavissa
Poissa Poissa

« : lauantai, 19.06.2010, 19:04 »

MIKROPC:n uusimmassa numerossa on juttu Onko huomenna pouta?, siinä on kerrottu myös FinWX-yhteisöstäkin sekä on kuva kun Klaukkalan tutka on havainnut iskun Itämerellä.  Iskee silmää
Juttu .pdf:nä löytyy tuolta.
« Viimeksi muokattu: lauantai, 19.06.2010, 19:58 kirjoittanut teutari » tallennettu

Davis Vantage Pro2 Plus (cabled)
Pentium Dual-Core E5700 3.00GHz/4GHz/Win XP Pro.
Snowi
Foorumin Yleismoderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : lauantai, 19.06.2010, 21:26 »

Katos katos, päästy lehteen pikku kuvan kanssa  Virnistää
Ei mikään kauhean iso artikkeli, mutta sellainen joka ei säästä kauheasti tiedä oppii varmasti uutta noiden jutussa olevien linkkien kautta.
tallennettu

teutari
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : sunnuntai, 20.06.2010, 08:35 »

Pientä painetta lisää sääasemaoperaattorille kun on päässyt painomusteeseen. Iskee silmää Virnistää

Ei mikään kauhean iso artikkeli, mutta sellainen joka ei säästä kauheasti tiedä oppii varmasti uutta noiden jutussa olevien linkkien kautta.
Näin on.

Sehän tuossa jutussa kaikkein hienointa on kun toimittaja oli laittanut pienen yhteisömme tuonne isojen säätoimittajien joukkoon. Hymyilee leveästi
Eihän tuon lehden levikki mikään huikea ole mutta varmaankin jokunen säästä kiinnostunut käy tuota FinWX:n linkkiä tutkiskelemassa joka on sinänsä jo hyvä asia ja siitähän tuo viidakkorumpu alkaa sitten paukkumaan.
tallennettu

Davis Vantage Pro2 Plus (cabled)
Pentium Dual-Core E5700 3.00GHz/4GHz/Win XP Pro.
J.Laiho
Foorumin ylläpitäjä
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : sunnuntai, 20.06.2010, 18:30 »

MIKROPC:n uusimmassa numerossa on juttu Onko huomenna pouta?, siinä on kerrottu myös FinWX-yhteisöstäkin sekä on kuva kun Klaukkalan tutka on havainnut iskun Itämerellä.  Iskee silmää
Juttu .pdf:nä löytyy tuolta.

Ohhoh...  Järkyttynyt
Aikamoinen framillenosto, kun maininta on samalla sivulla FMI:n, Forecan, Weather Underground:n ja Meteoalarm.eu:n kanssa!
Tässä tulee hyvin nöyräksi ja kiitolliseksi, ehkä tuntee pientä ylpeyttäkin, mutta supisuomalaiseen tyyliin ei ole pokkaa paukuttaa henkseleitä.
Tämä oli hyvin odottamatonta.

Pientä painetta lisää sääasemaoperaattorille kun on päässyt painomusteeseen. Iskee silmää Virnistää

Eihän tuon lehden levikki mikään huikea ole mutta varmaankin jokunen säästä kiinnostunut käy tuota FinWX:n linkkiä tutkiskelemassa joka on sinänsä jo hyvä asia ja siitähän tuo viidakkorumpu alkaa sitten paukkumaan.

Ei ehkä suurlevikkeisin lehti, mutta tulee aika kova tarve parantaa tarjontaa tuosta, mitä nyt on tarjolla kävijöille, jos tässä ollaan ns. istutettu samaan pöytään isompien kanssa. Isot on paineet parantaa tästä. Virnistää
tallennettu

Juha Laiho
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Twitter, FinWX:n havainnot
Ukkoslaskuri 2012; Lohja, Gruotila
0 ukkospäivää.

Sanni
Poissa Poissa

Kohtuus kaikessa - paitsi salamoinnissa!

« Vastaus #4 : perjantai, 25.06.2010, 20:34 »

Sanoin jo aikaisemminkin tuonne toiseen ketjuun, että heti kun mä valmistun radiotoimittajaksi (eli vuoden kuluttua) lupaan tehdä jutun myrskybongareista ja finwx:stä.  Virnistää Onko muuten facebookissa tai missään mitään kannattajaryhmää?
tallennettu

Olen Sanni ja olen kommunisti. Vihaan rikkaita, ylimielisiä, vakavia, pessimistisiä ja kuivia faktaihmisiä. Kiroilen, sanon mielipiteeni aina ja joka asiassa ja rakastan GTA-pelejä. Olen vahvasti feministi enkä noudata käskyjä, vaan pyyntöjä. Meikkaan jos huvittaa enkä koskaan käytä hameita tai herutteluvaatteita. Enkä pidä varsinkaan siitä että minua yritetään iskeä...
J.Laiho
Foorumin ylläpitäjä
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : perjantai, 25.06.2010, 22:47 »

Onko muuten facebookissa tai missään mitään kannattajaryhmää?

Eipä ole.
FinWX on ollut sen verran lyhyen aikaa yhteisönä olemassa, etten ole katsonut vielä syytä sellaisen luontiin mihinkään. Kunhan yhteisö tästä vähitellen kasvaa lisää, asia voi muuttua.
tallennettu

Juha Laiho

0 ukkospäivää.

Sanni
Poissa Poissa

Kohtuus kaikessa - paitsi salamoinnissa!

« Vastaus #6 : lauantai, 26.06.2010, 09:08 »

Mut sillähän se juuri kasvaa että muuallakin tiedetään meistä =) Tällä hetkellä on olemassa monia myrskyharrastajia jotka eivät syystä tai toisesta ole löytäneet foorumia. Itse löysin tämän Googlen kautta.
tallennettu

Olen Sanni ja olen kommunisti. Vihaan rikkaita, ylimielisiä, vakavia, pessimistisiä ja kuivia faktaihmisiä. Kiroilen, sanon mielipiteeni aina ja joka asiassa ja rakastan GTA-pelejä. Olen vahvasti feministi enkä noudata käskyjä, vaan pyyntöjä. Meikkaan jos huvittaa enkä koskaan käytä hameita tai herutteluvaatteita. Enkä pidä varsinkaan siitä että minua yritetään iskeä...
J.Laiho
Foorumin ylläpitäjä
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : lauantai, 26.06.2010, 15:03 »

Mut sillähän se juuri kasvaa että muuallakin tiedetään meistä =) Tällä hetkellä on olemassa monia myrskyharrastajia jotka eivät syystä tai toisesta ole löytäneet foorumia. Itse löysin tämän Googlen kautta.

Olet siinä täysin oikeassa, että Facebookin kaltainen sosiaalinen media olisi tietyllä tavalla hyvä paikka tulla esiin kaikille niille, jotka eivät vielä ole meitä löytäneet. Aikomuksena on jossain vaiheessa jopa tehdäkin niin, kunhan edellytykset siihen ovat riittävät.

Tällä hetkellä vaarana on ns. "liian ison kakunpalan haukkaaminen", jolloin ylläpidollista työtä tulee enemmän, kuin mihin aika riittää itselläni. Voisin lisätä ylläpitoa avustavien henkilöiden määrääkin, mutta koska kaikki toimisivat omalla vapaa-ajallaan ja vapaaehtoisesti, en voisi enkä haluasikaan lähteä asettamaan mitään määräaikoja, sillä silloin ylläpitotoimet muuttuisivat harrastuksesta työksi.

Varmaa on se, että FinWX:n toiminta vielä laajenee, mutta laajentuminen on tehtävä rauhallisesti ja harkiten. Minä olen jo nähnyt yhden sivuston, jonka ylläpitäjä on lähtenyt laajentamaan sisältöä ja tarjontaa liian aggressiivisesti, sillä tuloksella, että kaikki laajennukset joko kuivuivat kasaan ja jäivät sivustolle pystyynkuolleiksi osiksi, joita ylläpitokaan ei enää ylläpitänyt. Osa niistä puolestaan kuolivat vajaassa kuukaudessa kokonaan ja katosivat sivustolta vähin äänin unholaan. Sivustosta tuli zombi ennätysajassa. Taustalla saattoi olla paljon muutakin, joka vaikutti asiaan, tapahtumien kulkuun ja nopeuteen, mutta minun näkökulmastani laajentaminen oli liian aggressiivista ja se koitui tuhoksi. Ainoat jotenkuten hengissä olevat osat siitä sivustosta ovat käytännössä enää etusivun linkkihel***ti ja henkitoreissaan oleva foorumi, johon enää pakkosyötetään sisältöä.

Sellaisen kohtalon tapahtumista aion välttää tämän sivuston ja yhteisön suhteen viimeiseen saakka, sillä ajatus vastaavasta näivettymisestä tämän sivuston ja yhteisön kohdalla hirvittää.
tallennettu

Juha Laiho

0 ukkospäivää.

weatherc
Foorumin Yleismoderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : lauantai, 26.06.2010, 15:43 »

Olen tässä samaa mieltä laihon kanssa että tässä piilee se yksi suurimmista pulmista näitten sivujen kanssa, nimittäin löytää se kultainen keskitie jonka mukaan edetä.
Julkisuus on on tottakai tervetullutta, mutta täytyy muistaa katsoa myös kolikon toista puolta, esim. foorumilla julkisuuden mukana (Lue: liikenne) kasvaa myös väkisinkin risksi että kaiken maailman häiriköt löytää sivun ja siten kasvaa ylläpito (niitten ulospotkiminen).
Toinen on se että jotta sivu pysyy "virkeänä" sitä täytyy päivittää, noh, meillä on se etulöyntiasema että sääasemasoftat + tutkat hoitavat sitä puolta automaagisesti aika pitkälle mutta täytyy sitä myös muuten joskus päivitellä.

Sama pätee naamakirjan kanssa, ei se mikään "julkisuusautomaatti" ole. Jos sellaisen pistää pystyyn niin täytyy myös sitä päivitellä ja pitää silmällä eli yksi osa lisää josta pitää huolta.
Täytyy myös muistaa että moni ei koske esim naamakirjaan pitkällä tikullakaan vaikka muuten olisi aktiivinen nettikäyttäjä. Tästä on omakohtaista kokemusta kun kyselin ideoita NWN:än pystyynkuolleen foorumin tilalle.
tallennettu

tito
Kiinteä osa Foorumia
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : lauantai, 26.06.2010, 20:53 »

Lainaus
moni ei koske esim naamakirjaan pitkällä tikullakaan vaikka muuten olisi aktiivinen nettikäyttäjä

Tunnustaudun kuuluvani juuri tuohon ryhmään, ja muutenkin olen ylläpidon kanssa samoissa ajatuksissa vaikka itsekin löysin FinWX:n sattumalta.
tallennettu

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!