Pari kertaa olen sivustoanne selaillut ja yllättynyt kovasti palstan aktiivisuudesta. Koska itseäni jostain kumman syystä kiehtoo säätila, kuvaajat ja tiedon tulkitsemien, olen kerta toisensa jälkeen tänne päätynyt. Heti alkuun toivon etten astu sivuston pitäjän varpaille kertoessani perustaneeni saakirja.net sivuston jonka tarkoituksena on olla vanhanajan mökkikirja, johon merkittiin millainen sää oli ja kukkuiko käki vai oliko se sittenkin peippo. Eli toisinsanoen sääpäiväkirja hieman nykyaikaistettuna.
Tervehdys, JaniP, ja tervetuloa Foorumiin mukaan!
Et millään tavalla astu sivuston pitäjän varpaille tällä asialla. FinWX on omistautunut pariin merkittävään, vaikka suhteellisen pienikokoiseen sektoriin tässä suuressa säätietojen kirjoa tarjoavassa kakussa. Itse pidän vain hyvänä asiana, että sääsivustoista löytyy monipuolisuutta ja sellaista tarjontaa, josta jokainen löytää mieluisansa.
Sivu on otettu käyttöön tänään, ja ensimmäinen koodirivi on kirjoitettu n. viikko sitten. Sivu on puhtaasti tekstieditorilla kirjoitettu, eli siinä ei ole käytetty mitään ohjelmistoa pohjalla.
Sisältö näyttää hyvin kiintoisalta ja innovatiiviselta, mitä itse tuossa sitä katselin. Uskon, että löydät sivustollesi omat vakiokävijänsä, samaan tapaan, kuin meillä täällä. On hienoa, että sivuston koodaus on suoritettu koodaamalla kaikki itse. Se mahdollistaa sivuston koko koodiin täysimittaisen tutustumisen - asia, joka ei yleensä toteudu HTML-generaattoreilla.
Perustoimintojen lisäksi tällä hetkellä on valmiina tuo API, eli "ohjelmistorajapinta", eli tarkoitus olisi saada kaupallisista sääasemista syötettyä tieto tuonne päivittäin tiettyyn aikaan. Itselläni ei ole varaa tällä hetkellä ostaa laitetta ja kysyisinkin, onko täällä henkilöä joka olisi kiinnostunut koekäytöstä? Toivoisin siis jonkun perussääaseman ja perusohjelmiston omistajan apua että saataisiin kokeiltua voiko tiedot imeä suoraan laitteesta sivuille.
Jos täältä löytyy pioneerihenkistä porukkaa lähteä JaniP:n kelkkaan mukaan testaamaan sivustoa, niin ei muuta, kuin joko sähköpostia, tai YV:tä hänelle, niin saatte lisätietoja.