Huomasin myöhään eilen illalla sademäärien jälleen seonneen. Kävin heti vetämässä sadeanturin piuhan kokonaan irti ISS:sta, jotta virheellinen sade loppuisi.
Ilmeisesti liittimen puhdistus ei ollut täysin auttanut asiaan, tosin yllättävän pitkään se kesti ilman minkäänlaisia häiriöitä. Putsasin liittimen kyllä todella hyvin ja vielä vastaavanlaisia tilanteita varten PRF 6-68, jolla sitten putsasin varmuuden vuoksi vielä kaikki liittimet.
Tällä hetkellä sadeanturin johto on irti ISS:sta, mutta onneksi sadetta ei nyt muutamaan päivään taida olla tulossakaan. Mietin että nyt kun minulla sattuu olemaan noita liittimen päitä ja noi pihdit, niin taidan tehdä suoraan niin, että katkaisen tuon hapettuneen liittimen ja asennan siihen kokonaan uuden. Sen jälkeen luulisin toimivan

Nuo väärät sademäärät ovat aika työläitä korjata, varsinkin jos sitä ei huomaa ihan heti ja vääriä lukemia tulee konsolille monta tuntia. Sekaisin tuosta menee käyrät, ennätykset ja nuo etusivulla näkyvät sademäärät. Etusivun sademäärät saa kyllä helposti korjattua offsetin kautta, mutta sitten ennätykset onkin vähän hankalampi. WD:ssa ei taida olla sellaista optionia että se palauttaisi aikaisemman ennätyksen? Itse olen ainakin aina nollannut koko ennätyksen ja sitten laittanut uudet ennätykset käsin, siinä tosin on se ongelma että sinun täytyy muistaa ulkoa mikä se ennätys oli ja milloin se oli syntynyt, onneksi muistin ulkoa nuo.
Yhtä ennätystä en saanut laitettua ja se oli tuo sateen rankkuus tunnissa. Muistan senkin ulkoa, mutta tuolla valikoissa, joista noita ennätyksiä syötetään ei ollut kuin minuutin rankkuudelle oma säätö.
Nuo WL:n käyrät ovatkin sitten kaikkein työläimmät. Siinä kun pitää korjata sadeluvut joka minuutin välein, jos siis loggeri tallentaa minuutin välein.
Nyt on kuitenkin taas kaikki tilastot ja käyrät kunnossa ja kun saan liittimen vaihettua niin toivotaan että nämä väärät sademäärät ovat lopullisesti ohi