Davis Vantage Vue saatavuus

Aloittaja turssi, keskiviikko, 24.02.2010, 13:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

turssi

Terve,

Olen uusi tällä alalla.

Kiinnostuin tästä uudesta Davisin asemasta. Kovan Googlettamisen ja surffailun jälkeen totesin, että saatavuus on niukkaa ja havaintojeni mukaan ulkomailtakaan tätä ei saa halvemmalla.

Minkälaisia kokemuksia alan harrastajilla tästä tuotteen saatavuudesta / hinnoittelusta on?


weatherc

Terve,

Tervetuloa remmiin :)

Daviksen hinnoittelu on mikä on ja Vue:n hinta on aika sama kaikkialla. Se mikä enemmänkin haittaa sen tilaamista esim. Jenkeistä on se että Jenkki-versio on Euroopassa laiton koska se käyttää eri taajuutta datan siirtoon.

Toinen seikka mitä kannataa ottaa huomioon on se että Vue:ssa on kaikki anturit samassa paketissa eikä niitä saa erilleen kuten esim VP2:ssa, tarkoittaen sitä että optimaalisia arvoja ei saa kaikille antureille sitten millään. Esim. sadekippo pitäisi olla aika matalalla jo sen takia että siihen pääsee käsiksi putsaaman roskia pois kun taas tuulianturi pitäisi tunnetusti olla mahdollisimman korkealla. Toisaalta en ihan heti lähtis asentamaan Vuen tapaista mötikkää jonkun tolpan nokkaan heilumaan.
Vueen ei myöskään saa sadekipon lämmitintä eikä lämpötila-anturin tuuletinta.

Jo noiden takia on ehdotukseni että jos vaan rahatilanne antaa periksi niin VP2 on se mihin kannattaa satsata.

Sen saatavuudesta ei sen tarkempia tietoja mutta luulisin löytyvän aika hyvin.

Leksa

Tervehdys ja tervetuloa foorumille,

Olen samaa mieltä kuin Weatherc että hinnat ovat lähes samoja ainakin kotimaassa, kannattaa kysyä tarjousta  Nordic Weathershopista, sekä Ilkka lilja Oy:ltä.

Minä hankin Vantage Vue aseman syksyllä ja olen siihen erittäin tyytyväinen, ainakin hinta/laatusuhde on kohdallaan  :) Myös tuo kannattaa ottaa huomioon että kaikki on samassa paketissa, iteslleni siitä ei suurta haittaa ole koska toisena asemanani on vanhempi Vantage Pro (aurinkotuulettimella) ja sen tuulianturi on mastossa katolla, muuten Vuen ulkoysikkö on sopivasti talon pohjois varjossa minne keskipäivän aurinko ei juurikaan pääse vaikuttamaan (kylläkin siihenkin on suunnitteilla aurinko tuuletin).

Kyllä jos aikoo ainoaksi sääasemaksi ja tuohta löytyy niin kyllä myös laittaisin ehdottomasti etusijalle Vantage Pro2:n  :)