Hmm toihan on aika erikoista, kun tuo wxsim käyttää myöskin juuri noita GFS-ennusteita, joten luulisi että ei niissä silloin tollaisia eroja ole.
Enemmänkin olisi vikaa jos se näyttäisi prikulleen samaa kun GFS:ät koska wxsimhän käyttää myös Synop-, Metar- ja RAOB-dataa yhdistettynä Tomin tekemiin asemakohtaisiin säätöihin joka ottaa huomioon ympäristön jossa oma asema sijaitsee.
Eikös tuo "wxsim:in virheistä oppiminen" kuulu vain siihen professionaliin?
Taitaa kuulua mutta mulla sen verran vanha että olen hankkinut sen ennen tuota jakoa ja kaikilla vanhoilla on "proffessional" vakiona

Käytätkö muuten tuota Diurnal Breezea?
Yep, koska merellähän tuulee on sitten jäätä tai ei ja siten vaikuttaa rannikon säähän. Se on totta että merituuli vaikuttaa nostavasti noihin alimpiin lämpötiloihin. Mutta veikkaan että yksi tekijä on se ettei se välttämättä päästä tuuliarvoja täysin nollaan kun ollut näitä kovia pakkasöitä ja siten ei sen lämpötilakaan päässyt laskemaan riittävästi.
Snow/Ice Cover sulla nyt on varmaankin päällä.
Juuh, lumimääräkin on oikea. Sillä muuten yllättävän suuri vaikutus lämpötilaan.
Liitteenä kuva, jossa näkyy kuinka rajusti Forecan lämpötilat ovat muuttuneet vain 16 tunnin sisällä. Myös sama tapahtui FMI:llä, mutta ei noin rajuna kuin Forecan.
Niin heittää, mutta sehän vaan näyttää kuin vaikeaa se ennusteen teko on. Pienikin heito jonkun matalapaineen radassa tekee ihmeitä ennuteelle. Itse en niin paljoa noihin ennusteisiin jotka menevät enemmän kun 3 päivää eteenpäin perusta, sais nuo lähiennusteetkin kohdilleen olisi hyvä.
Esimerkkinä tuleva yö, wxsim oli vielä iltapäivällä sitä mieltä että -15, nyt vasta kun mittarissa -18 niin klo 22-ajossa se laski sen -20:iin. Nyt kun kaksi päivää tiivimmin seurannut tuota wxsimiä niin klo 22 tehdyssä ajoissa on lämpötilat selvästi erit kun muissa ajoissa.
GFS muuten painelee jopa -25 alapuolelle ensi yöksi.