Noin yleisesti ottaen vaikuttaa tämä 7 64bit ihan hyvältä, jopa todella hyvältä myös tähän wx-käyttöön. Itsekkin odottelin sen asentamisen kanssa jotta pahimmat lastentaudit on saatu selvitettyä tai ainakin läöydetty kiertotiet niihin

Suurin yllätys mulle oli se että 7:aa voi käyttää myös ns. Testmodessa jolloin se ei urputa niistä digitaalisesti signeeratuista ajureista

Esim. ajureita se löysi paljon paremmin kun vanha XP, ainoat mitä joutusin asentamaan oli 1-wiren sekä Boltekin ajurit mitä ei ollut yllätys, itse myllyn ajurit se löysi kaikki.
Toinen seikka mitä huomasin on WD:n muistikäyttö, XP:ssä se oli yleisesti siinä 70-80k:n hujakoilla, tällä se on pysytellyt visusti alle 40k:n toistaiseksi.
Itse asiassa odotin enmmänkin ongelmia kun mitä on ilmennyt kun noita wx-ohjelmia on aika nippu

VVP/WD:ssä olin varautunut ongelmiin koska niitä on ollut muillakin, samon osasin varautua Boltek/Nexstorm-osastolla niihin.
OpenGrads oli muutenkin kysymysmerkki koska sehän on lähinnä portattu Linux-versiosta Win-versioksi. Testi sopis kun nappi silmään kun löysin että 7:aa voi käyttää trialmodessa jopa 120 päivää maksamatta siitä senttiäkään.
Veikkaukseni on että probleemat ovat johtuneet lähinnä tuosta 64bitistä, ei itse 7:sta niinkään paljoa.