WXShop, maksettu mutta tavara puuttuu.

Aloittaja marale, tiistai, 05.01.2010, 19:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

marale

Lueskelin tuossa  edellisiä viestejä, mm. Villen Kello viesti. Siinä mainittiin myös "Halkon firma",  tarkoittanee kaiketi  WXSHOP nimistä nettimyntifirmaa.

Tilasin  sieltä sääaseman, WS 1600, kun ajattelin aloittaa tuollaisesta kohtuu edullisesta mallista harrastelun.
Sieltä tuli hienosti tilausvahvistus sähköpostiin samantien ja pankkitilin numero mihin voi maksaa, jos maksaa heti.

En tiedä tuliko tehtyä paha moka, kun menin maksamaan samantien suoraan pankkissa, enkä edes luottokortilla.

Sen jälkeen firmasta ei ole kuulunut mitään, ei varmistusta että maksu on tullut, ei toimitusaikaa.

Olen yrittänyt lähettää kyselyjä useammankin kerran netin kautta, ei vastausta.
Nettisivuilta ei löydy puhelinnumeroa (edes maksullista kuten joissain tämänkin alan yrtyksissä), sieltä löytyy ainoastaan nettimyynnin pyörittäjä yritys, tmi: microclean ja Y-tunnus.

Löysin parikin puhelinnumeroa tuon microcleanin avulla, kummastakaan ei vastata. Menee vastaajaan, olen jättänyt viestejä että soittaa, ei kuulu mitään.

Onko jollain tietoa tästä yrityksestä, sen pyörittäjästä,  jne.

Tiedosta kiitollinen !

  >:(   

meteorologi


weatherc


Pby11

Itse ostin tuossa joulukuun alussa uuden aseman, samasta liikkeestä. Toimitus kesti aavistuksen kauemmin, mitä sivulla mainittiin. Tuosta samasta asiasta minäkin olin vähän ymmällään, kun tilanne ei muutunut miksikään tuossa oman tilin puolella. Mutta kyllä tavara tulee. :)
Olisiko mahdollista saada sellainen muutos tuohon ohjelmaan, että ilmoittaisi maksun saapuneeksi, ja tilausta käsitellään ?

weatherc

LainaaOlisiko mahdollista saada sellainen muutos tuohon ohjelmaan, että ilmoittaisi maksun saapuneeksi, ja tilausta käsitellään ?

Tuosta olen samaa mieltä kyllä, olen nimittäin itsekkin kaivannut niitä. Ongelma on se ettei tuossa ZenCart-softassa jota tuota putiikkia pyörittää ole kun pari hassua tila-vaihtoehtoa valmiina, eli siihen ei todennäköisesti saa ilman hakkerointia lisää niitä. Täytyy tutkia sitä pikkasen ;)

LainaaToimitus kesti aavistuksen kauemmin, mitä sivulla mainittiin. Tuosta samasta asiasta minäkin olin vähän ymmällään, kun tilanne ei muutunut miksikään tuossa oman tilin puolella. Mutta kyllä tavara tulee.
Tuossa on suurin syy se että "rakkaat" Saksalaiset eivät tunne kun tilisiirron etukäteen maksuna ja tunnetusti se kestää pienen ikuisuuden tulla perille, myös näin korkeateknologian aikana ja EU:ssa ja siten ei tilaus liiku senttiäkään ennenkun se on tullut perille. Lisämausteet antaa se että rahahan ei liiku kun arkisin sekä että kestää se tilaus tulla DHL:lläkin jokusen päivän eikä nekään liiku kun arkisin. Vähänkin punertavan tapaistakin allakassa niin ei liiku mihinkään.
Esimerkkinä voin antaa 22.12 tehty tilaus jonka maksoin saman tien josta en edelleenkään ole kuullut pihaustakaan, prkl...

J.Jäntti

Voin omakohtaisena kokemuksena kertoa, että wxshop.fi on toimiva kokonaisuus. Tarjolla on paljon enemmän sääasemalaitteistoa, kuin missään muualla.

Tilasin sieltä FinWX Lohja-70A:n uuden sääaseman, joka oli Peet Bros Ultimeter 2100 erinäisillä lisäkilkkeillä. WXShopilla on merkistä riippuen tavaratoimittajia eri maassa. Ruotsista taisi tämä Ultimeter 2100 saapua ja taisin vissiin vain kerran kysäistä tilannetietoa, kun vahvistuksen jälkeen oli hiljaista. Itse olen täysin tyytyväinen kyseisen yrityksen toimintaan.

Päinvastoin, kuin joillakin yhden laitteen jälleenmyyjillä, WXShopilla ei tiettävästi ole omaa varastoa, vaan saapuvat tilaukset menevät siitä tavarantoimittajille, joten siinä joutuu valitettavasti olemaan näiden toimittajien toimitusehtojen armoilla täysin, joten tavaraa voi joutua odottamaan, kun se ulkomailta saapuu tänne.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

djmake

#6
Edittiä... Foorumille osin sopimattomalle postaukselle ctrl+a & delete ylläpidon "kehotuksesta".

weatherc

#7
Eipä ole viestiketjun aloittajasta vielä ainakaan kuulunut sen enempää...  ???

LainaaJoskus on pakko maksaa tilisiirtona ja muutenkin ennakkomaksaminen on yleistynyt melkoisesti. Samalla osa liikkeistä (ja Itellakin) on nostanut postiennakon hintaa vähän turhan paljon. Toisaalta on toki ymmärrettävää, että postiennakkoa välttävät niin yrityksen, kuin yksityiset.

Ihan totta. Itse asiassa, katsot mitä tahansa ulkomaista verkkokauppaa niin maksat ensin ja saat tavarat sitten, joko tilisiirrolla ja luottokortilla. Mainittakoon että wxshopissa on molemmat vaihtoehdot joten valinta täysin asiakkaan.
Se mitä me postiennakkona tunnetaan en ole koskaan edes harkinnut wxsoppiin. Eipä tarvinnut paljoa Googlata sitä niin oli roskiksessa. On liian helppoa tilata muttei noutaa kun ei minkäänlaista sitoomusta on sitten minkälaiset ukaasit sen kohdalla tahansa.

Lainaaps. Rekisteriselosteessa on wxshoppia ja nordicweathershoppia sekaisin.

Olen tietoinen siitä ja on tarkoitus katsoa tuon selosteen läpi pikkasen. Aivan varmasti siellä on kohtia jota voisi selventää. Mitä yhteystietojen tulee niin puhelinta en oikeen voi laittaa koska en pysty takaamaan mitään aikaa jolloin pystyisin vastaamaan, joskus se on aamulla joskus illalla joten näin parhaimmaksi jättää sen pois sen takia.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: djmake - keskiviikko, 06.01.2010, 15:44
Eli ei keljuiluna, mutta kehitysehdotuksena... Laita ihmeessä nuo tiedot näkyville sinne yhteystietojen. Tai sitten jokin pieni yritysinfo-tyyppinen sivu. Eihän se palvele kumpaakaan osapuolta, jos tuollaisen takia joku potentiaalinen asiakas jättää laitteen hankkimatta tai hankkii muualta.

ps. Rekisteriselosteessa on wxshoppia ja nordicweathershoppia sekaisin.

Pyydän ystävällisimmin huomauttamaan koko foorumin kävijöille yleisesti, että FinWX:n Foorumi ei ole WXShopin tukikanava. FinWX-asemilla on tietyt etuudet WXShopissa ja yksittäiset kyselyt ovat OK, mutta julkiset kehitysehdotukset vaeltavat OT:n puolelle vahvasti ja niihin joudun ylläpitäjänä valitettavasti puuttumaan.

Jos teillä on kehitysehdotuksia WXShopin suhteen, pyydän, että ehdotukset lähetetään weatherc:lle joko YV:nä täällä tai sitten sähköpostitse.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

#9
LainaaPyydän ystävällisimmin huomauttamaan koko foorumin kävijöille yleisesti, että FinWX:n Foorumi ei ole WXShopin tukikanava. FinWX-asemilla on tietyt etuudet WXShopissa ja yksittäiset kyselyt ovat OK, mutta julkiset kehitysehdotukset vaeltavat OT:n puolelle vahvasti ja niihin joudun ylläpitäjänä valitettavasti puuttumaan.

Olen pitänyt YV-kyselyt koskien WxShoppia tältä foorumilta oikeen hyvänä kanavana ja sitä on myös käytetty. On helppo tapa sekä antaa samalla lisäkanavan yhteydenpitoon. Tuosta kehitysehdotuksista foorumin puolella olen adminin kanssa samaa mieltä.

Yleisesti näin joulu/uusivuosi-aikaan kannattaa myös muistaa se tosiseikka että esimerkiksi aikasemmin mainitsemastani 22.12:sta päivästä tähän päivään (06.01) on vain 6 arkipäivää jolloin jotain liikkuu johonkin suuntaan (aattoihin ei kannata luottaa) sekä että monella yrityksellä on porukkaa lomalla näinä välipäivinä.

EDIT: ketjun aloittaja on ottanut yhteyttä ja asia siten työn alla.