Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Sähkökatkos 14.12.2009

Aloittaja teutari, torstai, 10.12.2009, 17:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

teutari

Lainaus käyttäjältä: weatherc - perjantai, 11.12.2009, 16:16
Nyt en tiedä miten teutari asuu mutta jos tälläisella pientalo-aluella missä minäkin niin kyllä se vaan on niin että ADSL menee poikki heti kun sähkötkin, ei niissä mitään varmennusta välttämättä missään ole...

Täällä sitä asustellaan metsän keskellä omakotitalossa mutta ei onneksi aivan korvessa (haja-asutusaluetta) eli täältä on Virkkalaan n.7km.
Ei tuon ADSL:n kanssa ole ollut mitään ongelmia edellisten katkoksien aikana ja olen saanut semmoisen käsityksen että tuo puhelinkeskus sijaitsee tuolla 7km päässä Virkkalassa.
Kerran kyselin puhelinyhtiöltä jos tuota nettiyhteyttä olisi nostanut niin sanoivat että eivät anna takeita että se toimii kun tuota matkaa on niin paljon ja kyllähän sen huomaa tässä nykyisessä yhteydessä (1M/768Kbps) on ongelmia kun katselee ADSL-purkista esim. Downstream  Attenuation 54 dB, Downstream Noise Margin 18 dB, paketteja tipahtelee jne. ovat tämän kulmakunnan ihanuuksia.

weatherc

LainaaEi tuon ADSL:n kanssa ole ollut mitään ongelmia edellisten katkoksien aikana ja olen saanut semmoisen käsityksen että tuo puhelinkeskus sijaitsee tuolla 7km päässä Virkkalassa.

Totta, sehän riippuu ihan missä se sijaitsee että meneekö poikki vai ei.

En tarkkaan tiedä missän meidän keskus sijaitsee mutta veikkaan että jossain täällä aluleella se on (on vähän kun kylä keskellä peltoa) joten siistä syystä ei toiminut täällä kun tekivät jotain töitä tuossa lähistöllä ja samalla kokeilin prkin toimivuutta, tiedä häntä, en ole kysellyt kun hyvin vetää piuha täällä ainakin downstreamessa, Täällä Noisemargin näyttää olevan 12bB luokkaa ja Downstream vaimennus 18 dB luokkaa. Nopeuttakin näytti olevan 19M, en tosin maksa kun 1M:sta  ;D

teutari

Lainaus käyttäjältä: weatherc - perjantai, 11.12.2009, 18:53
hyvin vetää piuha täällä ainakin  Nopeuttakin näytti olevan 19M, en tosin maksa kun 1M:sta  ;D

Juu.... eipä tuossa paljon kannata turhia kysellä, viheltelee vaan muina miehinä ja ihmettelee maailman menoa. ;D

weatherc

Lainaus käyttäjältä: teutari - perjantai, 11.12.2009, 19:17
Juu.... eipä tuossa paljon kannata turhia kysellä, viheltelee vaan muina miehinä ja ihmettelee maailman menoa. ;D

Jossain vaiheessa kun itse purkki pätkis ja olin yhteydessä heihin, siitä on jo aikaa, niin tekniikan sälli tokas että "juu...näyttää olevan luukut auki, annetaan olla vaan niin kauan kun linjaa riittää"  ;D
Tosin ei se pääse edes lähelle tuota 19M:aa testissä, 4-5 välillä se todellinen on, mutta kelpaa kylää mulle..

teutari

Lainaus käyttäjältä: teutari - torstai, 10.12.2009, 17:48
Fortumilta tuli tiedote sähkönjakelun keskeyttämisestä maanantaina 14.12.2009 klo 13.00 - 15.00  välisen ajan, jakeluverkoston parannustöiden vuoksi.
Sähköt voidaan mahdollisesti kytkeä takaisin aikaisemminkin.

WX-kone saa tuona aikana virran UPS:sta joten nyt testataan käytännössä riittääkö siitä virtaa 2 tunniksi jos katkos kestää niin kauan.

Wiren pojat olivat paiskineet rivakasti hommia kipakassa pakkasessa kun sähkökatkos oli kestänyt aika tarkkaan 1 tunnin. ;)

WX-kone ja muut härvelit toimii niin kuin ennenkin joten UPSissa on riittänyt hyvin varavoimaa ainakin tuon pituiseen katkokseen.
ADSL-yhteydessäkään ei näyttäisi olleen ongelmia FTP-virhelokin mukaan.