Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

WD:n customointi

Aloittaja weatherc, tiistai, 10.11.2009, 19:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Snowi

Nyt sain ton taas säädettyä halutunlaiseksi.
Oiskohan toi reson vaihtuminen voinut johtua tuosta valikosta "Full Screen when larger than 800x600" ja mulla oli se ylin vaihtoehto. Koska kun tuota WD:ta säädin niin ikkunan koko oli lopussa varmaankin isompi kuin tuo 800x600 eli onko toi joku semmonen että jos menee tuon isommaksi niin WD alkaa säätämään resoa? Vai tiedättekö mikä tuon säädön idea on?
Joka tapauksessa laitoin sen nyt tohon "no" arvoon.

Toinen kysymys olisi että mikäs ton MDI:n tehtävä oikean on, vilkkuu ainakin tasaseen tahtiin  :D, mutta mites sen saisi pois kun en tuollaista kyllä tuolla tarvitse.
Sitten vielä yksi. Solar ja UV tekstit hävisivät tuossa samassa rytäkässä, mutta se taisi johtua siitä kun laitoin tuon Windrunin näkyviin ja se tuli prikuulleen samaan kohtaan kuin missä nuo solar ja UV olivat. Eli osaatteko sanoa miten saan ne taas takas näkyviin?

weatherc

Hyvä että sait tolkkua siihen :)

MDI...Hjuva kysymys, mulla ainkin se tulee esiin kun lämpötila korkeampi kun x astetta (en muista nyt milloin) ja häviää kun viillenee. Tällä hetkellä ei näy.
Yks keino on piilottaa se siirtämalla se jonnekkin jonkun muun arvon, esim tuulimittarin, taakse jolloin tuulimittari peittää sen.

Solar/UV...Tarkista että WD on samaa mieltä kanssasi, eli että on Solar/UV:t valittu, ainakin minulla ne näkyy sen mukaan. Toinen mahdolliusuus on että ne on jonkun muun arvon takana piilossa. Noille arvoille/teksteillehän on jokaiselle oma "laatikko" jota voi suurentaa/pienentää ja kun menevät päällekkäin peittävät toisiaan jonkun kaavan mukaan.
Mulla on esimerkkinä WD:n antama soil-teksti piilotettu solar/uv-palkkien taakse kun en saanut sitä poiskaan kun kerran ilmestys esille.

Testinä, kokeile siirtää tuota windrunnia ja katso että ovatko siellä ja sitten siirrät ne haluaamasi paikkaan.

Snowi

En ainakaan löytänyt muiden laatikoiden takaa UV ja Solar laatikoita.
Mutta mistäs noi nyt saikaan näkyviin, saan kyllä tonne grafiikkataulukkoon vaihettua noita, mutta en nyt löydä miten ne sai näkyviin tohon "Current Conditions" ikkunaan.
No sen verran jo selaillut tota WD:ta läpi että alkaa jo pikku hiljaa tietämään missä on mikäkin, mutta on siinä vielä opettelemista  :)
Ja kiitoksia weatherc:lle kaikista neuvoista  :)

weatherc

En nyt kyllä muista mistä ne saa, vai saako niitä erikseen ollenkaan.

Pari kokeilu-ideaa:

- Suurenna se current conditions-ikkuna mahdollisimman suureksi, voipi olla että ovat nyt sen ulkopuolella kun nuo resot pottuili.

- Poista Solar/UV käytöstä (Station setupista), restarttaa WD, laita ne uudestaan käyttöön, ja restarttaa uudestaan. Joskus tuon tapainen jekku auttaa WD:ssä..

Yks mitä voisi kokeilla on myös että yrittää löytää niitten asetukset wdisplay.inistä (WD suljettuna) ja muuttaa ne sellaisksi että tulee näkyviin ja sitten siirtää ne sopivampaan paikkaan.

Snowi

No niin löysin tuon ongelman. Toi oli niin että toi windrun syrjäyttää tuon solar/uv:n, kokeilin kun otin pois ja laitoin takas niin solar/uv tuli ton windrunin tilalle jos se ei ollut valittuna.
Onpas erikoista kun katsoin että teillä näkyy molemmat  :D Onko mitään hajua miksi toi on minulla tollein joko tai?

weatherc

Ahaa...aina oppii uutta tuonkin kanssa...

Ainakin itse käytän customtagia windrunnia varten, eli customtagi laatikkoon osastolla Setup-> advanced->main screen ja rasti ruutuun niin pitäisi ilmestyä current conditions-ikkunaan. Ylempi setti on current conditions-ikkunaa varten ja alempi setti ilmestyy "pohjalle" eli ikkoinoiden ulkopuolelle.
siihen laatikkoon voi myös kirjoittaa tekstiä tagin kaveriksi jos haluaa niin saa kaikki tekstit yhdellä kertaa.

Snowi

Itse olen valinnut tuon Windrunin tuolta Control Panel-->Units & Other Setting-->BFT/Windspeed options ja sieltä toi "Show daily wind run" ja jos siihen pistää ruksin niin silloin lähtee Solar/UV pois. Sinulla on ilmeisesti molemmat noilla custom tageilla, eli windrun ja solar/uv vai onko?
En vielä täysin tajunnut miten noilla custom tageilla saa jonkun tietyn arvon näkymään vaikka tonne Current Conditions ikkunaan, sain kyllä tekstin sinne  ;D, mutta tarvisi vielä se tietty arvo siihen mukaan. Eli jos vaikka nyt haluaisin tuon Windrunin niin valitsen tuolta Setup-->Advanced-->Main Window Customise ja sitten "Current conditions custom tags" ikkunasta laitan ruksin "show a custom label" kohtaan ja voin siihen vaikka kirjoittaa jotain, mutta tällä tavalla ei saa mitään arvoja valittua. Olenko nyt aivan metsässä vai mites tuo homma menee  :D

weatherc

Mulla solar/uv tulee siihen current condition-ikkunaan molemmilla, ne vakio liukuboxit sekä joitakin customtagi-arvoja.

Esim windrunnin saat laittamalla %windruntoday%-tagin siihen boxiin mukaan (%-merkit tärkeitä), mulla boxissa lukee: "%windruntoday% km" tuloksena se puskee ulos esim. 23.3 km.
Noita tageja voit hakea tiedostosta taglist.txt joka löytyy WD:n pääkansiosta, sieltä löytyy kaikki, niitä on satoja joten älä pelästy ;)

Snowi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - perjantai, 27.11.2009, 21:01
Mulla solar/uv tulee siihen current condition-ikkunaan molemmilla, ne vakio liukuboxit sekä joitakin customtagi-arvoja.

Esim windrunnin saat laittamalla %windruntoday%-tagin siihen boxiin mukaan (%-merkit tärkeitä), mulla boxissa lukee: "%windruntoday% km" tuloksena se puskee ulos esim. 23.3 km.
Noita tageja voit hakea tiedostosta taglist.txt joka löytyy WD:n pääkansiosta, sieltä löytyy kaikki, niitä on satoja joten älä pelästy ;)

Aivan tottakai. Noinhan toi homma toimii  :)
Kiitokset jälleen kerran.

ARu

eipä osunut vastausta täällä.
muuttelin vähän päänäyttöä ja pitäis saada palautettua alkuperäiseksi, miten palautetaan?