Boltek/NexStorm ja Windows 7

Aloittaja jamo, tiistai, 29.09.2009, 14:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

jamo

Onko kukaan testannut / saanut toimimaan Nexstorm/Boltek yhdistelmää Windows 7 64bit ympäristössä?
Mulla kovasti pistää herjaa ja ei suostu toimimaa. Boltekin sivuilta hain 64bit ajurit mutta ei taida toimia vielä seiskan kanssa.
http://www.boltek.com/downloads.html

Ainakin WD näyttäisi toimivan ihan OK, tosin vasta tämän päivän olen testannut.

jamo

J.Jäntti

MOVE: Tämä viesti saksittiin erilliseksi ketjukseen.

Lainaus käyttäjältä: jamo - tiistai, 29.09.2009, 14:55
Onko kukaan testannut / saanut toimimaan Nexstorm/Boltek yhdistelmää Windows 7 64bit ympäristössä?
Mulla kovasti pistää herjaa ja ei suostu toimimaa. Boltekin sivuilta hain 64bit ajurit mutta ei taida toimia vielä seiskan kanssa.
http://www.boltek.com/downloads.html

Boltekin 64-bittiset ajurit ovat tarkoitettu ajettavaksi Windows Vistan 64-bittisessä versiossa pelkästään. Boltek on testannut ja varmistanut, että kyseinen ajuri toimii ongelmitta Vistan 64-bittisessä versiossa. Vaikka yleensä Vista-ajurit tuppaavat toimimaan Windows 7:ssa, Boltekin ajureiden kohdalla näin onnellisesti ei ole. Tietoa siitä, milloin Boltek julkistaa ajurin Windows 7:lle, ei ole tässä vaiheessa.

Luulen, että on olemassa jokin kikka, jolla nuo herjat saadaan ohitettua, sillä Windows 7:n sisuskalut eivät loppujen lopuksi eroa Vistasta mitenkään mahdottoman paljoa. Jos tähän löytyy ratkaisu, postaan toimintatavan tänne kaikkien luettavaksi.

NexStormin pitäisi toimia normaalisti Windows 7:ssa. Jos käyttöjärjestelmä alkaa häiriköimään NexStormin elämää, sen voi kokeilla asentaa muualle, kuin Program Files-hakemistoon.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

jamo

Kikka satanen on olemassa  ;D :

"alright, here's the fix for it, so if anyone of you has the troubles I had today, here's how to get it to work. I found this after an excessive search on google:
Finally I just went to Device Manager, right-clicked on the root node and selected "Install Legacy Hardware" and pointed it at the Jungo Windriver .inf file.
That step then successfully installed the Windriver entry into Device Manager, and everything just worked from there"
right after this you can install the PCI card driver manually, updating/selecting the driver on your computer, then select from a list, select it from the boltek folder in program files."

Lainaus suoraan astrogenic.com forum:ista, mutta mistäs tämän "jungo windriver.inf" löytäisi ilman visan vinguttamista?

jamo

jamo

Nyt on tullut ajuriversio V10,1 jonka pitäisi toimi W7 64:bit:

http://www.boltek.com/downloads.html

jamo

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: jamo - keskiviikko, 06.01.2010, 10:41
Nyt on tullut ajuriversio V10,1 jonka pitäisi toimi W7 64:bit:

http://www.boltek.com/downloads.html

Loistavaa! Se avaakin täysin uudet mahdollisuudet käyttää Boltekin laitteita Windows 7:ssa ilman elämää kuluttavaa kikkailua.
Kunhan joskus seuraavan 2-5 vuoden sisään serverikalusto vaihtuu, se on sitten kokonaan 64-bittinen. On hyvä tietää, että voi suorittaa transition turvallisin mielin, kun viimeinenkin este vaihdolle poistui. ;D
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

Snowi

Aivan loistava uutinen, koska itse aion hankkia ukkostutkan tuossa keväällä enkä enää jaksaisi mitään kikkailua sun muuta noiden ohjelmien kanssa. Itsellänihän on tuo Windows 7 64bit ja en voi sitä täysin suositella sääkoneen käyttöjärjestelmäksi, ainakaan vielä. Itse olen nyt saanut kaikki pyörimään, mutta oli erilaisten ohjelmien kanssa niin omituisia vikoja että kesti välillä kauankin selvittää mikä on vikana. Edes Davis ei voinut täysin sanoa mikä oli minun ongelmani syy Weatherlink ohjelman kanssa, mutta onneksi itse ratkaisin sen aivan sattumalta.

Pikku hiljaa kuitenkin alkaa löytymään tukea myös 64bit käyttöjärjestelmille ja se on enemmän kuin hyvä asia.

Snowi

No niin, pitkän odottelun jälkeen(osasyynä varmasti Islannin tulivuori) olen vihdoinkin saanut tuon Boltekin ukkostutkan.

Kortti on kiinni koneessa ja win7 64-bittiset ajurit asennettu. Nexstormista minulla on 1.6 versio ja olen myöskin Henkan ohjeiden mukaan katsonut, että nuo StormPCI_DLL tiedostot on myös tuolla Nexstorm-kansiossa.
Kuitenkin minulla tulee Nexstormin käynnistäessä teksti "I/O port driver not found, install driver before using PC-Speaker sound generation", eli tuo ei jostain syystä löydä korttia, vaikka katsoin, että kortti kyllä näkyy wintoosassa nimellä Jungo ja sitä kun painaa, niin sieltä tulee näkyviin StormTracker Lightning Detector ja WinDriver, jotka molemmat toimivat oikein.

Kaikki apua otetaan ilolla vastaan  :D

weatherc

Lainaus käyttäjältä: Snowi - keskiviikko, 28.04.2010, 13:44
No niin, pitkän odottelun jälkeen(osasyynä varmasti Islannin tulivuori) olen vihdoinkin saanut tuon Boltekin ukkostutkan.

Kortti on kiinni koneessa ja win7 64-bittiset ajurit asennettu. Nexstormista minulla on 1.6 versio ja olen myöskin Henkan ohjeiden mukaan katsonut, että nuo StormPCI_DLL tiedostot on myös tuolla Nexstorm-kansiossa.
Kuitenkin minulla tulee Nexstormin käynnistäessä teksti "I/O port driver not found, install driver before using PC-Speaker sound generation", eli tuo ei jostain syystä löydä korttia, vaikka katsoin, että kortti kyllä näkyy wintoosassa nimellä Jungo ja sitä kun painaa, niin sieltä tulee näkyviin StormTracker Lightning Detector ja WinDriver, jotka molemmat toimivat oikein.

Kaikki apua otetaan ilolla vastaan  :D

Tervetuloa tutkien joukkoon!

Tuo ei liity itse PCI-korttiin ollenkaan. Mene NS:ssä Options->Configuration ja sieltä Sound Setup-tabi ja vaihda "Select sound mode" WAV:ksi niin ongelma häviää  ;D

Snowi

No kappas sentään, hävis kuin tuhka tuuleen  ;D

Eli nyt kun tuo puoli on kunnossa niin ei varmaan muuta kuin tutka tuohon verkkopiuhaan kiinni ja odottelemaan ukkosia, jotta pääsee noihin säätöhommiin  :D
En vielä tee tutkan lopullista asentamista, pitää ensin tehdä tuo suojakotelokin sille. Saas nähdä riittääkö tuo mukana tullut piuha lopulliseen asennuspaikkaan, vai pitääkö ostaa tilalle uusi.

weatherc

LainaaEli nyt kun tuo puoli on kunnossa niin ei varmaan muuta kuin tutka tuohon verkkopiuhaan kiinni ja odottelemaan ukkosia, jotta pääsee noihin säätöhommiin

Jeps, kannattaa pitää silmällä jo pientäkin aktivitteetiä, sillä saa jo perussäädöt kuten suunnan edes sinne päin.
Tosin viime päivinä on ollut aikas hiljaista koko rintamalla ettei ole ollut oikeastaan mitään mihin verrata, täällä ollaan oltu < 50 salamaa/päivä-tahdissa viimeiset 2 kuukautta paria poikkeusta lukuunottamatta joka päivä.
Hyviä vertailukohteita on muut tutkat sekä myös StriketarEU:n sivu jonne moni tutkista lähettää datansa. Lisäinfoa miten siihen verkkoon liittyä saa meikäläiseltä.  ;D