Sääaseman rakentaminen

Aloittaja pohjanpoika, maanantai, 27.07.2009, 09:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pohjanpoika

Tervehdys kaikille

Olen nyt aloittamassa sääaseman pystytystä tänne pirkanmaalle, eli Tampereen kylkeen Nokialle. Joo tiedän, että täällä ammutaan ihmisiä ja hanoista tulee ajoittain "hieman" huonoa vettä, mutta täällä ollaan ja eletään siitäkin huolimatta.

Olen nyt lueskellut tätä foorumia ja muitakin alan saitteja, ja oma käsitys perustettavan aseman ja palvelun luonteesta alkaa hahmottumaan. Laitteita ei ole, mutta omakotitalon päädyssä on kerrassaan loistava asennusputki, joka aikanaan toteutettiin hieman kookkaampaa satelliittiantennia varten, jota sitten ei koskaan asennettu.

Mainittakoon heti, että sääaseman rakentaminen tapahtuu käynnistysvaiheessa olevan yrityksen lukuun. Tarkoittaa siis sitä, että tulemme samalla käyttämään mitattua säätieto mm. lämmitysenergian kulutuksen sääkorrelaation laskemiseen jne. Ajattelin vain heti mainita, ettei tule ikäviä jälkipuheita.

Tulen siis kertomaan systeemin rakentamisesta, ja otan samalla lämpimästi vastaan vinkkejä, ideoita ja kritiikkiä niin suunnitelmaa kuin myös itse toteutusta kohtaan. Uskoakseni näin saadaan sellainen sääasema aikaiseksi, joka palvelee myös muita alan harrastajia.

-Matti

 

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: pohjanpoika - maanantai, 27.07.2009, 09:03
Tervehdys kaikille

Olen nyt aloittamassa sääaseman pystytystä tänne pirkanmaalle, eli Tampereen kylkeen Nokialle. Joo tiedän, että täällä ammutaan ihmisiä ja hanoista tulee ajoittain "hieman" huonoa vettä, mutta täällä ollaan ja eletään siitäkin huolimatta.

Olen nyt lueskellut tätä foorumia ja muitakin alan saitteja, ja oma käsitys perustettavan aseman ja palvelun luonteesta alkaa hahmottumaan. Laitteita ei ole, mutta omakotitalon päädyssä on kerrassaan loistava asennusputki, joka aikanaan toteutettiin hieman kookkaampaa satelliittiantennia varten, jota sitten ei koskaan asennettu.

Mainittakoon heti, että sääaseman rakentaminen tapahtuu käynnistysvaiheessa olevan yrityksen lukuun. Tarkoittaa siis sitä, että tulemme samalla käyttämään mitattua säätieto mm. lämmitysenergian kulutuksen sääkorrelaation laskemiseen jne. Ajattelin vain heti mainita, ettei tule ikäviä jälkipuheita.

Tulen siis kertomaan systeemin rakentamisesta, ja otan samalla lämpimästi vastaan vinkkejä, ideoita ja kritiikkiä niin suunnitelmaa kuin myös itse toteutusta kohtaan. Uskoakseni näin saadaan sellainen sääasema aikaiseksi, joka palvelee myös muita alan harrastajia.

Tervehdys ja tervetuloa mukaan foorumille. :)

Sääasemista mm. FinWX Salla-96 on käytännössä yrityksen omistama, joten FinWX:n suhteen ei ole suurta merkitystä sen puolesta, onko sääsivusto esimerkiksi yrityksen sivustolla näkyvissä.

Voit myös huoletta heittää tänne mitä triviaaleimpia kysymyksiä sääasemalaitteistoista, kuin ohjelmistakin, mitä mieleen juolahtaa. Tällä foorumilla on laaja kirjo erilaisten sääasemien ja sääasemaohjelmien kanssa tekemisissä olevia henkilöitä, joilta löytyy varmasti vastauksia kysymyksiisi. Odotamme mielenkiinnolla lisätietoja suunnitelmistasi ja pyrimme antamaan mahdollisimman paljon ideoita ja vinkkejä. :)
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

pohjanpoika


Kiitos ystävällisestä vastaanotosta. Odottelen parhaillaan vastausta laitetoimittajalle esittämääni yhteyspyyntöön, eli kalusteet olisi tarkoitus hankkia kohtuullisen nopeasti.

Kunhan saan perus setupin tulille, niin taatusti tulee myös kysyttäviä  :)