FinWX Foorumi
keskiviikko, 08.02.2012, 17:37 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
04.02.2012
FinWX-asemien lukumäärässä tuli nyt 60 täyteen!!

Toivotamme lämpimästi tervetulleeksi FinWX Valkeakoski-72:n!!
Sääasema on Länsi-Suomen läänin 19. FinWX-jäsenasema.
Lue uudesta sääasemasta lisää täältä

Tervetuloa mukaan!!

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sivustot "hukassa"  (Luettu 1186 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
jamo
Moderaattori
Poissa Poissa

« : tiistai, 14.07.2009, 09:28 »

Palveluntarjoalla on nähtävästi asiaa, joten sivut on nyt lukittuna jonkin aikaa.

Asiaa selvitellään.

jamo
tallennettu

jamo
Moderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : tiistai, 14.07.2009, 20:55 »

Lisäystä:

Ei näytä suncomet saavan selville (tai minulle ilmoitusta) mistä ongelmat johtuvat, minulle on tullut tasan yksi email kun asiasta kyselin päivällä. (kyselin kyllä lisää myöhemmin, ei vastausta)
Veikkasivat silloin ongelman kuitenkin johtuvan jostain muusta, kun minun toiminnoista.

Pahoittelen että sivut ovat "jossain"

jamo
tallennettu

jamo
Moderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : keskiviikko, 15.07.2009, 09:07 »

Noniin taas linjoilla, ehkä siihen asti kun joku seuraavan kerran vierailee sivuillani. Virnistää

Eli liikaa "hittejä", no mukavaa että sivuilla on käyty.  Näyttää kieltä

jamo
tallennettu

J.Laiho
Foorumin ylläpitäjä
Ylläpito
Paikalla Paikalla

« Vastaus #3 : keskiviikko, 15.07.2009, 09:32 »

Noniin taas linjoilla, ehkä siihen asti kun joku seuraavan kerran vierailee sivuillani. Virnistää

Onko tietoa, mistä nuo hitit olivat peräisin?
Lieneekö Lapin Läänissä rähisseet ukkoset syynä? Tutkasi kuitenkin näkee sinne saakka hyvin.
tallennettu

Juha Laiho
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Twitter, FinWX:n havainnot
Ukkoslaskuri 2012; Lohja, Gruotila
0 ukkospäivää.

jamo
Moderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : keskiviikko, 15.07.2009, 10:05 »

Onko tietoa, mistä nuo hitit olivat peräisin?
Lieneekö Lapin Läänissä rähisseet ukkoset syynä? Tutkasi kuitenkin näkee sinne saakka hyvin.

Enpä osaa sanoa, mutta kun vilkaisin kävijätilastoa niin esim. 10 päivä on ollut enemmän liikennettä.

jamo

* daily_usage_200907.png (3.32 kilotavua, 512x400 - tarkasteltu 49 kertaa.)
tallennettu

weatherc
Foorumin Yleismoderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : keskiviikko, 15.07.2009, 11:58 »

Jokainen kerta kun sivun skriptiä, kuvaa tai muuta serverillä olevaa osaa luetaan tulee hitti, eli yhdellä sivulatauksella niitä voi tulla jopa kymmeniä. Tuo ongelmasi on se sama joka minullakin oli, ja näen että tulevaisuudessa myös ehkä muilla tulee olemaan, eli webhotelli pistää lapun luukulle kun tulee enemmän liiknnettä.

Ei tuon sinun 10:nen päivän liikenne mitään järisyttävän paljoa ole, vertailuna oman 13:sta päivän luku oli lähes 4x tuon jolloin Limepath pisti minulle lapun luukulle ja yli puolella kesäkuun päivistä mulla oli saman verran hittejä kun sinun 11-13 päivä. KBytes-kohdalla minulla liikkuu saman verran dataa erittäin hiljaisenakin päivänä kun sinun 10:s päivä (En ole päässyt alle 500 megan/päivä enää aikoihin Pyörittää silmiään)

Ne syyttävät clientraw.txt:iä vain siksi koska se sattu olemaan heidän listassaan ensimmäisenä. Minun edellisen hotellin kaveri sanoi suoraan niinkun asiat oli minulle eli liikaa liikennettä ylipäätänsä php-sivulla webhotellia varten ja että VPS/oma serveri olis paikallaan, eikä se johtunut vain yhdesä filusta vaan kokonaisuudesta.
Vaihtoehtona oli muuttaa koko sivu staattiseksi html-sivuksi eli käytännössä olisi koko sivuston idea kadonnut, php:han yhdeistettynä javaskriptin ajaxiin on juuri se jolla se saadaan "eläväksi" mm. reaaliaikaisilla automaattipäivityksillä.

Oma kokemus on se että sivusi toimii ainoastaan seuraavaan ruuhkahuippuun joka ehkä tulee jo tämän päivän ukkosten kera. Kokemus kertoo myös sen ikävän asian että ratkaisuna löytyy vain yksi tie, muuttaa muualle tai ostaa se heidän haluamansa oman serverin. Kokemus kertoo myös sen että muuttamalla muuhun edulliseen "hotelliin" ei välttämättä ratkaise ongelmaa kun korkeintaan hetkellisesti.
Ne ovat nyt nimittäin saaneet sinut "koukkuunsa" ja haistaa rahan hajun (niistä servereistähän ne sen rahan tekee, ei välltämättä webhotellista) ja vahtii hittejäsi kun haukka eikä jätä sinua rauhaan.

Henkka
« Viimeksi muokattu: keskiviikko, 15.07.2009, 12:42 kirjoittanut weatherc » tallennettu

jamo
Moderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : keskiviikko, 15.07.2009, 12:49 »

Juu-u, pyörät on laitettu pyörimään.  Iskee silmää

Eihän se liikenne minunkaan mielestä mitään järisyttävää ole, mutta jonkun toisen mielestä on.
Ja voin kuvitella jos se lehtijuttu olis tapahtunut, huhhuh.

jamo
tallennettu

teutari
Taso ei enää mitattavissa
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : keskiviikko, 15.07.2009, 23:22 »

Katselin tuota sinun tutkasivua niin raskashan tuo tutkakuva on ( 1138 px × 812 px  583.88 kt  JPEG-kuva ) sitten vielä kun se sivu ei päivity muutenkuin selaimen päivityksestä tai näppäimistön F5 nappulasta kun tuota tutkakuva sivua parikymmentä katselijaa koittaa yhtäaikaa kliksuttaa auki niin kyllä siinä palvelimella aika suhina käy.

Esim. mulla tuo tutkakuva on ( 1015 px x 702 px  47.5 kt  PNG-kuva ) eli "murto-osa" tuosta sinun tutkakuvan koosta joten kyllä minä lähtisin esitöikseni pienentämään tuota tutkakuvan kokoa reilusti alle 100 kt sekä laittaisin jokinlaisen automaattisen kuvan haun joka päivittää kuvaa määrätyin väliajoin tai sitten sivun päivitys ja ilmoitus teksti siitä millä ajanjaksolla sivu tai kuva päivittyy niin jää ne katselijan turhat sivun klisuttamiset pois.
tallennettu

Davis Vantage Pro2 Plus (cabled)
Pentium Dual-Core E5700 3.00GHz/4GHz/Win XP Pro.
jamo
Moderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : torstai, 16.07.2009, 09:27 »

Katselin tuota sinun tutkasivua niin raskashan tuo tutkakuva on ( 1138 px × 812 px  583.88 kt  JPEG-kuva ) sitten vielä kun se sivu ei päivity muutenkuin selaimen päivityksestä tai näppäimistön F5 nappulasta kun tuota tutkakuva sivua parikymmentä katselijaa koittaa yhtäaikaa kliksuttaa auki niin kyllä siinä palvelimella aika suhina käy.

Esim. mulla tuo tutkakuva on ( 1015 px x 702 px  47.5 kt  PNG-kuva ) eli "murto-osa" tuosta sinun tutkakuvan koosta joten kyllä minä lähtisin esitöikseni pienentämään tuota tutkakuvan kokoa reilusti alle 100 kt sekä laittaisin jokinlaisen automaattisen kuvan haun joka päivittää kuvaa määrätyin väliajoin tai sitten sivun päivitys ja ilmoitus teksti siitä millä ajanjaksolla sivu tai kuva päivittyy niin jää ne katselijan turhat sivun klisuttamiset pois.

Kuva vaihdettu png:ksi. Millä komennolla sen saa automaattisesti päivittymään 60 sek välein?

jamo
tallennettu

jamo
Moderaattori
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : torstai, 16.07.2009, 17:37 »

Taas mennään riskirajoilla, saa nähdä miten käy.  Huh

jamo
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!